De laatste dag

Nederland, Akkrum

Vandaag nemen wij een rustdag en Ik moet toegeven dat het goed bevalt. Wij hebben gereserveerd voor 2 nachten op deze camping en dat geeft ons rust. Wij gaan Akkrum verkennen, een mooi Fries dorp met natuurlijk veel water, veel boten, leuke winkeltjes, mooie huizen en bijzonder genoeg 2 heel mooie delicatessen zaken, en veel horeca gelegenheden. Nooit geweten dat de Friezen zo culinair ingesteld waren. Ook bijzonder in het dorp is de spoorbrug die niet alleen draait om toegang te geven aan de boten tot verdere wateren, maar die zich ook opvouwt om meer passeerruimte te creëren, dit ingenieuze staaltje van techniek had ik nog nooit eerder gezien.
's Middags slepen wij onze stoelen naar de waterkant en met een lekker drankje in de hand en wat lekkere hapjes bij de hand, zitten wij te genieten van al die mooie schepen die langs varen, wat een geld ligt op het water in Nederland.
Dankzij de zachte temperatuur kunnen wij onze laatste "campingdiner" buiten gebruiken, morgen brengen wij de camper terug. Eigenlijk een dag eerder dan gepland, maar het weer gaat veranderen en het is toch leuker om het zo af te sluiten.
Vandaag zijn wij tot rust gekomen en we kijken terug op een bijzondere week. Wij hebben er echt van genoten. Dank je Lommy, dank je Wietske voor deze leuke ervaring. Canada here we come.