De omgeving verkennen

Verenigde Staten, Palm Springs

Het slechte weer is ons bespaard gebleven, in de loop van de dag breekt het wolkendek open en aan het eind van de middag is het als vanouds, warm en zonnig, de temperatuur die ongeveer 10 graden was gezakt stijgt weer. Op het weerbericht hebben wij gezien dat in Arizona, de volgende staat die wij aandoen wel overstromingen zijn geweest, dus toch een goede keuze om een extra rustdag in te lassen. Heel sportief beginnen wij de dag met een paar banen te trekken in het zwembad, maar om daar de gehele dag te blijven hangen vinden wij zonde van de tijd. Wij stappen in de auto om de omgeving te gaan verkennen. Wij komen door Cathedral City, Rancho Mirage, Palms Desert en La Quinta, allemaal plaatsen waar wij nog nooit eerder van gehoord hebben maar allemaal even chic, eigenlijk wanneer men Palm Springs noemt wordt de hele regio mee bedoeld. Wij rijden langs prachtig aangelegde luxueuze woon-resorts afgebakend met stenen muren, hekken, slagbomen en controleposten bij de ingang. Jij mag in een miljoenen dollar villa's wijk wonen maar mijn inziens woon je in een fort afgezonderd van de echte wereld, het zou niets voor ons zijn. Bij de bij deze buurt behorend winkelcentrum, in mediterraanse stijl gebouwd, maken wij een kort stopje, de weelderigheid straalt er van af, wat een schril contrast met de jonge mannen die hun voedsel zoeken in de afvalbakken, ik blijf dit schokkend vinden. Aan de rand van de steden is het woestijn, zand en stenen voor je voordeur. Terug in het hotel nog even "Farniente" bij het zwembad voordat wij onze koffers inpakken, wij hebben morgen een lange reis voor de boeg, wij willen vroeg vertrekken en maar hopen dat de weergoden ons gunstig gestemd zijn.