Afscheid van onze camper

Canada, Vancouver

Het is de hele nacht niet droog geweest. De grond rondom de camper is soppig en modderig, toch moet ik er doorheen want de tanken moeten leeg en alles moet afgekoppeld worden. Om 8.30uur verlaten wij de camping gevolgd door medereizigers van de "Hollandse club". Onze eerder genoemde virtuele vriend wijst ons feilloos de weg. Wij zitten al snel op één van de belangrijkste toegangswegen van de stad waar het al behoorlijk druk is op dit tijdstip. De Ferry uit Victoria is net aangemeerd en zorgt voor aanvoer van extra verkeer. Na 25 minuten bereiken wij het inleveringsstation van Canadream. Wij zijn duidelijk niet de enige. Wij moeten ons huisje op wielen, waarin wij bijna drie weken hebben gewoond teruggeven aan zijn rechtmatige eigenaar. Tijd om te treuren is er echter niet. Het is hier een drukte van belang toch loopt alles snel en gesmeerd. Goed georganiseerd volkje die Canadezen. Vanavond is "onze" camper het huisje van een ander. Wij nemen afscheid van "het clubje" en in het bijzonder van Nol en Sacha, iedereen vliegt vandaag terug naar Nederland.... behalve wij. Wij gaan nog drie dagen spenderen in Vancouver. Het pendelbusje van Canadream zet ons af bij de luchthaven waar wij overstappen op de skytrain (een bestuurdersloze bovengrondsemetro) richting stadscentrum. Met een taxi overbruggen wij de laatste kilometer naar ons hotel. Wij installeren ons in onze comfortabele kamer, met uitzicht op zee en gaan daarna de stad in. Vancouver spreekt ons gelijk aan, mooie moderne architectuur, schitterende skyline, ook het oude Art Deco Marine gebouw uit 1930 maakt op ons grote indruk. Deze stad is een stad naar ons hart, fijn om hier te zijn.