Het einde van een memorabele vakantie

Luxemburg, Kockelscheur

Het laatste verslag over deze vakantie, ik wil mijn verhaal afronden, afsluiten en...vergeten.
Gisteren (4 oktober) is een lange reisdag geweest, in de onafgebroken regen, leggen wij de circa 400 km af die Luxembourg van Nieuw Ter Aa scheiden. Zodra je Nederland binnenrijdt neemt de verkeersdrukte aanzienlijk toe, een lange en brede lint van auto's strekt zich uit zover het oog reikt, natuurlijk hebben wij ook in drie verschillende files gestaan wat de reis nog vermoeiender maakte. Bij overmaat van ramp is Jan vanochtend gevallen in de camper, hij heeft een wond op zijn neus, pijn aan zijn heup en twee opgezwollen blauwe vingers, het houdt niet op met tegenvallers op deze vakantie. M en P rijden door naar huis, wij brengen de laatste nacht door op een boerencamping in Nieuw Ter Aa. Er zijn weinig andere gasten en de ontvangst door de boerin is vriendelijk, de familiehond komt ons besnuffelen wij worden goedgekeurd, wij mogen verder. Wij installeren ons en beginnen alvast in te pakken, gadegeslagen door drie nieuwsgierige kippen en een konijn die rondjes om ons heen blijven draaien om vooral niets te hoeven missen van onze activiteiten. Om 19 uur worden wij door M en P opgehaald voor een afscheidsdiner bij Van de Valk in Breukelen.
Vandaag 5 oktober, na een koude en natte nacht staan wij op tijd op om verder in te pakken en alles schoon achter te laten, uiteraard vergezeld door de kakelende kippen die onze werkzaamheden becommentariëren. Rond 10.30 rijden wij naar Almere om de camper terug te brengen. Wanneer wij aankomen, wordt de camper van M en P grondig onderzocht door een medewerker van de firma Booij. Er ontbreekt één of andere compressor, die zij echter nooit hebben meegekregen, er wordt zichtbaar eraan getwijfeld. Hadden zij maar een grondige inspectie bij vertrek uitgevoerd, er zijn namelijk meer items niet meegegeven die beloofd waren zoals bijvoorbeeld een tablet met informatie over campings en de bereikbaarheid daarvan. Ook zouden wij vertrekken met twee volle gasflessen, M en P moesten na twee dagen al hun gasfles wisselen. Als wij dhr. Booij, die zich inmiddels bij onze gezelschap heeft gevoegd over deze gebreken en vooral zijn attitude over de waterpomp verhaal aanspreekt is zijn antwoord dat hij gelukkig deze week andere verhalen heeft gehoord hoe goed hij het wel doet... Die man heeft een hoge dunk van zichzelf en nooit les gehad in het luisteren naar de klacht van de klant. Hij blijft volhouden dat de klant, Paschal in dit geval, de waterpomp zelf had moeten vervangen! Wij vertellen hem dat je dit niet van je klant kan verwachten laat staan eisen, krijgen wij te horen dat we dan maar geen camper moeten huren maar dat we maar lekker een georganiseerd reisje moeten boeken.
Dan wordt mijn camper onder de loep genomen, dhr. Booij vindt aan de zijkant een kleine deuk die ik voor 1000 % zeker weet niet veroorzaakt te hebben, ik ben nergens tegen aangereden zelfs geen tak. "Ja hoor, dat hoor ik 9 van de 10 keer" is de opmerking van die schoft (excusez le mot), ik word dus dood leuk voor leugenaar uitgemaakt. Ik ben echt woedend, ik kan absoluut niet tegen onrecht, dat deukje was er zeer zeker al. De enige schuld die ik heb is dat niet beter heb erop gelet voor vertrek. Afijn ik krijg een rekening van 410,- € die ik bij de afgesloten verzekering mag indienen voor restitutie. Ik vertel dhr. Booij dat ik sterk de indruk heb dat hij de verzekering oplicht over de rug van zijn klanten. Het ergste in dit alles is dat die man zelf overtuigd is dat hij het geweldig doet, hij blijft herhalen hoeveel complimenten hij krijgt. Als even weg is kunnen wij merken aan de reactie van één van zijn employees dat de werkelijkheid anders ligt "hij is mijn werkgever, ik kan niets zeggen maar sorry voor de gang van zaken". Ik moet het los laten, stress is niet gezond, het is het niet waard. In ieder geval wees gewaarschuwd NOOIT met de firma Booij uit Almere zaken doen, vertel het door. Al met al een memorabele vakantie, hoewel memorabel meestal met aangenaam geassocieerd wordt. Ik wil toch eindigen met een positieve noot, wij hebben genoten van de mooie Elzas, haar landschap, haar kleurrijke steden en dorpen, haar vriendelijke bevolking en niet te vergeten de gastronomie.

Jammer, jammer dat het zo moest lopen.....

Tea 2019-10-05 23:29:35

Wat een naar eind aan een trieste vakantie. Heel jammer allemaal. Toch een positieve noot aan het eind van je verhaal, dat is knap. Het beste allebei.

Lidy 2019-10-06 12:08:18

Ondanks alle narigheid die jullie hebben meegemaakt, vind ik het knap om zo'n laatste reisverslag nog met een "opgewekte" toon te kunnen maken. Proberen de negatieve ervaringen te vergeten en slechts de positieve dingen te herinneren is een goed uitgangspunt. Misschien toch voor herhaling later , naar een ander gebied vatbaar, maar dan bij een ander bedrijf huren. Wij vonden de verslagen en de foto's mooi (zijn niet anders gewend) Marianne & Anton