Verder naar het zuiden

Andorra, Andorra la Vella

Wij nemen afscheid van verrassend Andorra. Het is bijna 9 uur als wij de grens met Spanje passeren, het blijft bizarre, wij zijn het in Europa niet meer gewend. Onze reisdoel vandaag is Elche, een plaatsje ten zuiden van Alicante, een rit van 650 km. Daar hebben wij in het Campanille hotel een kamer gereserveerd bedoeld als tussenstop voor de laatste etappe. Wij kiezen niet om zo snel mogelijk bij de autoweg te geraken maar om dwars door Catalonië te reizen via Lleida om uit te komen bij Tarragona aan de kust. Wij hebben geen spijt van onze beslissing, de uitlopen van de Spaanse Pyreneeën zijn ook prachtig, wij rijden door een indrukwekkende kloof en vervolgens langs jade kleurige meren. De dorpen die wij onderweg passeren zijn overvloedig voorzien van spandoeken die geen twijfel overlaten over de politieke keuze van de bewoners, hier klopt duidelijk het Catalaanse hart wat bij mij bitterheid oproept want Catalonië is en zal voor mij altijd een gedeelte van Spanje zijn. Eenmaal aangekomen bij de kust voegen wij in op AP7 of te wel de "autopista del Mediteraneo" en vanaf hier is het kilometers vreten tot Elche. Wij zijn er rond 17 uur. Onze hotelkamer is ruim en netjes. De locatie is minder interessant, wij zitten op een industrieterrein 3 km van het centrum, niet erg het is alléén maar slapen en morgenochtend weer verder. Wij dineren in het hotel, 3 gangen menu voor 11,50€ inclusief een drankje en helemaal niet slecht, wat wil men nog meer.

Voor een tussenstop en dan zo goedkoop eten lijkt mij prima! Verrassing!

Tea 2018-07-31 20:50:53

Ach, voor een tussenstop is de locatie niet zo erg lijkt me, als alles verder maar goed is. Goede reis verder, hopelijk is het niet meer zo heet daar. (Hier is het ook al een beetje afgekoeld gelukkig.)