Ho Chi Minh City oftewel Saigon

Vietnam, Ho Chi Minh-stad

Wij zijn gisteren per bus in Saigon aangekomen. De route op zich is mooi maar de reis duurt wederom heel lang en Jan is het reizen per bus helemaal zat bovendien stoppen wij regelmatig onderweg om bezienswaardigheden te bezoeken die niet echt de moeite waard zijn op de pittoreske drijvende huisjes na.  Saigon is een grote, drukke stad met helaas veel vuil op straat, het is duidelijk meer westerse georiënteerd.  Wij vinden Hanoi mooie, schoner en meer geordend. Tijdens de busreis ontmoeten wij een jonge couple, een Zwitserse jongen Urs en een Zweedse meisje Eva, wij hebben met z'n vieren een huurauto besproken die ons morgen naar de Mekong delta brengt en de dag daarop naar de Cu Chi tunnels. Jeroen en Esther hebben inmiddels ook Saigon bereikt en als een soort traditie gaan wij vanavond met elkaar eten. Het regent behoorlijk hard vanavond. Wij hebben een leuke kamer in Guest House 27, wij zijn verhuisd van de achter naar de voorkant. De eigenares en de staf van het guesthouse zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij.