Van Holten naar Ommen

Nederland, Ommen

Wij hebben helaas wederom miserabel geslapen maar het weer is verbeterd en dat maakt veel goeds. Wij verlaten de camping rond 11.00uur na een rustig ontbijt (en een tijdelijke reparatie van het net gerepareerde slot). Wij rijden eerst naar Bathmen waar we een camperverhuurbedrijf bezoeken. Wij hadden een advertentie in een plaatselijk sufferdje gelezen en omdat wij toch in de buurt zijn dachten wij laten we wat informatie vergaren…. Jij weet maar nooit.
De reis brengt ons verder naar de Holterberg, waar we op een parkeerplek een koffiestop inlassen (dat kun je dus doen als je met een camper reist). Wij bezoeken het natuurdiorama, een verzameling opgezette beesten en vogels, niets mis mee op zich maar jij hoeft heus geen 50 kilometer om te rijden om dit perse te zien daarentegen is de bosrijke omgeving zeer zeker de moeite waard. Wij trakteren onszelf op een pannenkoek als lunch, deze keer op een terras alvorens ons reis voort te zetten naar Ommen waar wij op de camping “de nieuwe Brug” hebben gereserveerd voor 2 nachten i.v.m. het Hemelvaart weekend. Wij komen daar rond 16.00uur aan, installeren ons op de toegewezen plek en sluit de boel aan alsof we nooit iets anders hebben gedaan. De camping bestaat uit meerdere velden, waar caravans en/of campers rondom geparkeerd staan… en zo staan wij dus ook. Na 34 jaar wonen en leven in Nederland, ben ik mijn inziens heel goed geïntegreerd, toch sommige dingen zullen mij altijd blijven verbazen. Waarom kiezen mensen om hun stedelijke stek, waar ze dicht op elkaar wonen, te ruilen voor een tijdelijk plek op een veld, waar ze dicht op elkaar kruipen. Het is geen kritiek of oordeel, alleen onbegrip. Dit zal nooit mijn hobby worden, dat weet ik wel zeker. Reizen met de camper is leuk, maar die campings heb ik duidelijk meer moeite mee.
Nog een kleine ergernis, de hoge bejaarden gehalte op de camping buiten beschouwing gelaten...De beestjes…. Ik lijk te fungeren als een soort magneet voor al het vliegende en kruipende ongedierte. Om de 5 seconden geef ik me zelf een klap op mijn kop, mijn arm of mijn been, en niet te vergeten nog alles wat ik probeer uit te lucht te slaan wat op mij dreigt te landen. Ik kan me voorstellen dat als je dit tafereeltje van een afstand gadeslaat dat je denkt dat ik van de duivel bezeten ben.