Albanië, the end.

Albanië, Qerekë

Heeeeeel vroeg opstaan.om 04.45 uur gaat de wekker. Snel aankleden, nog sneller een kopje koffie op de kamer drinken, en dan wegwezen.
Onze ontbijtbox ophalen bij de balie en dan is het 5 minuten lopen naar het vliegveld. Het is er al best druk eigenlijk. Later zien we ook dat er 12 vliegtuigen van Wizzair hier hun overnachtingsplek hebben. We zijn toch zo door security en de douane mag met de zelfscan. Dan een zitje scoren om het ontbijt op te eten. Het blijkt dat iedereen mooi op tijd aanwezig is, dus we vertrekken 20 minuten eerder! In Eindhoven aangekomen nemen we de bus naar het pittoreske Oerle.

We hebben een prachtige reis gemaakt, veel gezien, veel gedaan en veel genoten. Albanië is een populaire bestemming aan het worden, dat merk je aan alles. Vooral aan de kust is het niet altijd fijn qua drukte. Maar het land kent gelukkig ook nog genoeg rustige plekjes. De bergen vonden wij fantastisch, en ook de agriturismo is een echte aanrader. Qua accomodatie hebben we het eigenlijk overal goed getroffen. En met de auto zijn we overal gekomen. De wegen kunnen hier en daar wat beter, maar er wordt aan gewerkt. Albanezen zijn dol op Mercedes-en en grote dure autos. Het land is niet echt goedkoop, wel goedkoper dan Nederland. Een liter benzine is 1,85€, en een kop koffie tussen de 1,50€ en de 3€.
Als je houdt van een prachtige natuur, felblauwe riviertjes en bronnen, oude fotogenieke dorpjes, fantastische hikes, lekkere wijnen en een mooie blauwe zee, dan is Albanië ook een bestemming voor jou. Maar wacht niet te lang, ga nu, voordat het een massa bestemming gaat worden. Albanië heeft namelijk heel wat te bieden!

Jullie hebben weer een leuke reis gemaakt! Het zal idd wel heel rap veranderen, Albanië is nu helemaal Hot dus zeer populair. Nog even nagenieten en dan op naar de volgende trip.