Café de bus

Frankrijk, Fécamp

Fecamp 25 april 2023
Vandaag is alweer de laatste wandeldag die gepland is. Een route die start 10 km ten noorden van Fecamp. Wij hebben eigenlijk voornamelijk gekeken naar de afstand want 5 km vinden wij te kort. De route start bij de kerk van Ecretteville-sur-Mer. Het eerste gedeelte lopen we door agrarische gebieden. Maar na een km of 3 wandelen we ineens door de bossen waar super veel boshyacinten bloeien. Prachtig paars in de groen/bruine omgeving. Het is er bovendien erg heuvelachtig. De route loopt in westelijk richting en stijgt even flink. Dan komen we aan boven het plaatsje Les Petite Dalles. Er staat een bankje om van het uitzicht te genieten en we kunnen er dus onze lunch nuttigen. Heerlijk dat stokbrood met heerlijke kaas en wat drinken. Net opgestaan zien wij een bus met terrasstoelen staan. Zouden ze daar koffie hebben. Wij naar beneden. De bus is een soort eetgelegenheid waar je buiten kunt eten en dus ook koffie drinken. Wij genieten van de heerlijk warme koffie en het zonnige weer (wel fris 10 graden). De klim terug naar boven wordt na 3 dagen al wat zwaarder. Boven aangekomen start ik de route weer op de app. We lopen boven de krijtrotsen. Het pad is zeer drassig van de regen van de afgelopen dagen, maar wij houden het gelukkig droog. Een vrouw voor ons heeft minder geluk want die heeft echt natte voeten. De wandeling op het plateau loopt tot de volgende plaats Les Grandes Dalles. Hoe verzinnen ze het. Het dorp is slechts iets groter dan die petite. Het dorp is lang en wij zijn blij dat we daarna toch weer in mooi bosgebied belanden. Wij komen moe maar voldaan terug bij auto. Ondanks het frisse weer maar toch de felle zon zijn we beiden in ons gezicht verbrand.
Tijdens de wandeltochten veel besproken en we zijn trots dit te hebben kunnen doen. Heb toch een aantal jaren geleden te horen gekregen dat ik zo min mogelijk moet lopen met mijn kapotte knieën. Totaal geen last gehad, en bewegen is voor iedereen goed! Door te lopen kunnen wij ons ontspannen. En het smaakt naar meer. Vanavond nog een hapje eten, pilsje erbij
Morgen willen wij nog het stadje Dieppe gaan bezoeken als afsluiter. Het was een mooie dag vandaag, we genieten hier zowieso volop.

we hebben mee genoten van jullie wandelreis . goede reis terug ,

marijke en jan v hees 2023-04-26 07:58:04

Het was top Michel. We gaan nadenken over de volgende keer!