De perfecte wandeling

Frankrijk, Fécamp

Fecamp 24 april 2023.
Het weer ziet er vriendelijker uit. Na het ontbijt vertrekken we. Gerrit had een route opgezocht in Rother Normandië. De wandeling zou tot de top 10 van wandelingen in Normandië behoren. Michel had de route ook gevonden op zijn app dus dat was makkelijk. In Etretat parkeerde wij op dezelfde plaats als gisteren en bij toeval starte hier ook de route. Het eerste gedeelte was door bossen. Prachtig want sommige bomen waren nog helemaal kaal maar kwam je in stukken waar de zon wat meer scheen dan zag je al het lente groen te voorschijn komen. Vogels floten volop. Een relaxt stuk om te lopen. Na het prachtige bosgebied kwamen we meer op landelijk gebied terecht. Velden waar nog van alles moest opkomen maar ook velden met koolzaad of tarwe wat al flink aan het groeien was. Ook kwamen we door een paar dorpjes. Een kerk was altijd wel aanwezig. Een kroeg om een bakje koffie te drinken kwamen we niet tegen. In Ste-Marie au bosc aten wij op een bankje onze lunch op. Noordoost liep nu de route en kwamen wij langs de kust wow en nog eens wow. Wat een prachtige vergezichten en de krijtrotsen die stijl naar beneden gingen. Stijl gingen we naar boven en dan weer naar beneden. Prachtig is het uitzicht op La Manneporte, die ook geschilderd is door de Franse schilder Monet en porte d'Aval. Een tocht om niet te vergeten heel afwisseld en erg genoten van de natuur. In Etretat drinken we een bak koffie en eten iets kleins. Bij aankomst in het hotel douchen dat hebben we wel verdiend

Mooie wandeltocht Michel en Gerrit! Geniet er van. Hopelijk blijft het weer goed.

Mieke 2023-04-24 18:05:40

Mooi hoor!

Christine 2023-04-24 18:14:48

Hey Michel, Wat leuk te lezen over jullie wandelingen en wat is het er groen.