85%

Filipijnen, Coron

Vandaag wordt het zeker geen haast dag. Op ons gemak opstaan, douchen en ontbijten. Vanmiddag is onze vlucht naar Cebu. We slapen in een hotel bij de airport omdat we morgenochtend de vlucht naar Singapore hebben.

Na het ontbijt pakken we alles weer in. De kleding van gisteren heeft heel de avond en nacht buiten gehangen. Niet dat het veel droger is geworden, dat is wel jammer.
Het is snikheet vandaag, de temperatuur is 32°C, met een gevoelstemperatuur van 39°C, en luchtvochtigheidsgehalte van maar liefst 85%! Niet gek dus dat die was niet droger wordt.

We lopen naar het centrum, ongeveer 1 km is dat. Nog een beetje geld pinnen, en daar zien we Annie & Guillaume van de Keelooma expeditie. Die hebben ook geen programma voor vandaag behalve wassen en pinnen.

Bij Epic Café doen we een koffie met gebak. Op ons dooie gemak. Ook nemen we een zakje Tribal Tagbanua koffie mee naar huis. Koffie van Palawan.
We bekijken Coron op ons gemak, en nemen het leven van alledag in ons op.

Bij ons hotel gaan we wat eten onder de hele grote acacia boom. Michel neemt een Sisling kip teriyaki, en Lianne een versbereide pompoensoep voor de lunch. De soep komt met een theelepeltje, dan doe je er lekker lang over. De soep is erg lekker!
De taxibus brengt ons om 14 uur naar Busuanga Airport, het vliegveld van Coron. We hebben vanmorgen al online ingecheckt.
We hebben de laatste weken de geweldigste felblauwe baaitjes en witte stranden gezien. Het onderwater leven mogen bewonderen. Bevoorrecht dat zijn we zeker, en dat weten we ook. Maar toch, we zijn er ook een beetje moe van, we hebben een overdosis van al dat moois gehad lijkt het......

De vlucht naar Cebu Mactan airport vertrekt iets te laat. Maar toch komen we op tijd daar aan. Er staat al iemand met een bordje van Goldberry Suites op ons te wachten. Kijk, das mooi!
We krijgen een prachtige royale kamer. Het is een geweldig hotel. Al het personeel heeft een diadeem op met verlichte rendier geweitjes. Christmas time is coming! Nog een laatste keer langs de 7eleven. En een hapje eten in het hotel. En dan is de dag alweer voor een heel eind om.

Wat een prachtige reis!! Lian en Michel Geniet nog een paar dagen in het voor ons zo mooie Singapore! Goede reis!!