Bevoorrecht

IJsland, Keflavík

Dinsdag 27 juli, Oerle.
Het is al licht om 4 uur in de ochtend, sterker nog, de zon schijnt al volop. We maken een snel ontbijt beneden. Er is ook een Duits gezin met een nogal luidruchtig zoontje. Ssssst..... Iedereen slaapt nog jongeman!

We laden alles voor de laatste keer in de Dacia Duster. En om 5 uur staan we bij Blue car rental voor de deur. Gooi de sleutel maar in de keybox, dan komt het vanzelf wel goed zegt een werknemer. Nou, laten we dat dan maar hopen. 10 minuten lopen naar het vliegveld. Eerst langs de tax-refund. Meteen aan de beurt. Lianne levert het bonnetje in van de wollen Lopi deken. De tax wordt terug gestort op de creditcard. Fijn!

We sluiten aan in de zigzag rijen voor het inchecken. Er vertrekken 10 vluchten tussen 7 en 8 uur, de onze ook. Het is druk maar alle incheckbalies zijn open. Het schiet op.
Helaas is de koffer van Lianne te zwaar en Michel heeft nog kilo's over. Lopi deken, en wat boekwerk en "zwaar spul", overladen. Dan is het goed.

Van de overgebleven Ijslandse kronen tikken we nog 'n Lava-bitter, en 'n fles Brennivin (aquavit) op de kop. En dan is het tijd om te boarden. Het is super zonnig en helder weer. In de verte zien we de Fagradalsfjall een grote rookpluim de lucht in blazen. Grindavik is eigenlijk ook best vlakbij natuurlijk.
We vertrekken op tijd. Op Schiphol is het wel meer dan 'n uur wachten op de bagage. De GGD op Schiphol deelt covid-zelftesten voor thuis uit. Gaan we doen!
Met de trein terug naar Eindhoven en opa Frans haalt ons op.
We zijn weer thuis! (testen negatief gelukkig)
Een geweldig avontuur rijker.

We voelen ons bevoorrecht. Omdat we deze prachtige reis hebben kunnen en mogen maken. We hebben totaal 3861 km afgelegd in 24 reisdagen.
Nu kan het nagenieten beginnen, de ruim 5800 foto's en filmpjes uitzoeken.
Wegdromen bij de herinneringen aan de geweldige pure natuur, de talloze watervallen. De geysers, en de borrelende en stomende gaten in de grond, de vulkaan. De puffins, walvissen, en de poolvos. Het snorkelen, de helicopter, en de gezellige stadjes. En nog veel meer prachtige herinneringen.
IJsland heeft vanaf nu een speciale plek in ons hart.

Was weer erg leuk om jullie verslagen te lezen. Nu lekker alle foto's uitzoeken en alles nog een keer beleven!

Inge 2021-07-29 19:10:04

Wat hebben we genoten van jullie reis met prachtige foto's Welkom thuis in Oerle!!