Huisrif

Filipijnen, Moalboal

Echt wat een fijne bedden hebben we hier! Heerlijk geslapen!
Er is een klein ontbijtbuffet, dat is ook altijd fijn. We gaan het resort verkennen en het ligt op een klif aan zee. Er is zelfs een klein strandje. Lianne wil hier een introductie duik gaan doen. Na de aanmelding moet je een e-learning positief afronden met een toets. Geslaagd!

Daarna gaan we even zwemmen in het zwembad met zeezicht. Ook niet verkeerd. De introductie duik (DSD Discover Scuba Diving) naar morgen verzet ivm dat er dan nog meer zon is en minder wolken. Het is onze allereerste rustdag van de reis. We hadden ook weer een snorkeltochtje kunnen boeken, maar er ligt hier een goed rif direct voor de deur het zogenaamde huisrif.
Eerst een lekkere lunch, een tuna sandwich met frietjes. Het restaurant bij het resort heeft een erg leuke menukaart en de prijzen vallen mee.
In de middag ontdekken wij het huisrif. Ach, het is ineens eb geworden dat hadden wij niet door. Dus eerst een stuk door ondiep water.
Om de beurt snorkelen, en de ander blijft bij de spullen. We hebben ook maar 1 (fullface) snorkelmasker mee. Er is veel dood koraal het eerste stuk door het ondiepe water.. Maar als je goed speurt zie je eigenlijk ook wel weer vanalles. Felle koningsblauw gekleurde visjes, clownsvissen, geel/blauwe, witte gecamoufleerde vissen ( vallen niet op bij wit koraal). Blauwe zeester, kleine anemonen. Na ongeveer 50 meter vanaf de kustlijn wordt het ineens veel dieper. Een zee muur. Een afgrond in zee. Dat is voor de echte duikers.
Michel heeft schelpen gezocht en eentje heeft er een bewoner, een heremietkreeftje. Hoe leuk! Het beestje zet het op een lopen.
We zitten ook nog even gezellig op ons eigen terrasje met een kopje thee.
We sluiten de avond af in het restaurant. Eerst een lekkere sizzling kipschotel, en het nagerecht is voor Lianne mango ijs, en voor Michel een nog best grote shot rum on the rocks.

Prachtige foto's!

Lizet 2023-11-25 13:42:55

😍

Jolinde 2023-11-25 15:12:15

prachtige foto.s

Greet 2023-11-25 16:01:42

Lekker relaxed!

Monique 2023-11-25 18:19:52

Wat een mooie plek aan de zee. Heerlijk even ontspannen, ook niet verkeerd!