Reisdagje

Nederland,

Woensdag 8 juni, Oerle.
Vandaag zit het erop, we gaan naar huis.
De koffer is zorgvuldig ingepakt, de flessen Madeira hebben we in zachte kleding gerold. Onze Eastpak koffer is echter een zachte koffer, dus dit is wel een gok.
We hebben een transfer naar de luchthaven bijgeboekt. We moeten wel 'n uurtje eerder vertrekken omdat Leonel om 09.15 moet surveilleren op school.
Dus zijn we om 09.00 uur al op Cristiano Ronaldo airport zeer op tijd voor de vlucht van 12.35 uur. Maar goed, we zijn er.
We checken de koffer alvast in, en gaan daarna een koffie nemen met een "Pasteis de Nata", in het Saudade Cafe.
Toevallig weet ik dat Saudade heimwee betekent, heimwee naar 'n plek waar je niet meer bent of naar 'n persoon die er niet meer is.
Saudade, een mooi woord.....
Wat later op de ochtend nog een koffie bij de Starbucks met een hele slome bediening.
Maar wel met uitzicht op het schiereiland Sao Lourenco waar we een prachtige wandeling gemaakt hebben.
We vertrekken op tijd, en de vlucht is maar 1 uur en 45 minuten naar Lisboa (of Lissabon zoals we dat in Nederland noemen).
Hier hebben we 2 uur overstaptijd en eten we een broodje.
Het vliegtuig van Lisboa naar Brussel is groot en vol. De vlucht duurt bijna 3 uur.
Gelukkig zit ik naast een hele leuke Portugese vrouw.
Ze reist voor haar werk, is verpleegkundige en moet iemand ophalen en repatrieren naar België. Hij heeft 'n ernstig ongeluk gehad ligt in een Belgisch ziekenhuis en kan per brancart onder begeleiding vervoert worden. De 3 achterste rijen stoelen kunnen er uit en dan kan daar de brancart. Interessant werk, ze reist zo de hele wereld over om mensen op te halen. En, Diana is ook een reizigster! Zo was ze ook al in Iran. Je begrijpt de vlucht was veel te kort! Leuke gesprekken!

In Brussel hebben we de koffer zo te pakken. Nu de auto nog..... Niet genoteerd waar die precies stond. Stom, stom, stom natuurlijk!
We weten nog wel ongeveer..... Toch wel 'n kwartiertje zoeken, en dan hebben we 'm.
Voldaan na een heerlijke vakantie rijden we naar huis. Het is inmiddels bijna 23 uur.
Morgen allebei werken.
Maar heerlijk dat 't was! Madeira is echt 'n dikke aanrader!
Oh ja, en de flessen wijn hebben de vluchten ook overleefd! Heel!

Leuke verslagen weer, is zeker erg goed bevallen dat eiland. Wij zouden vandaag naar Athene, maar gisteren mail dat vlucht is geannuleerd, dus flink balen. Nu alles aan het omboeken en nu maandag vertrekken ( als het niet weer geannuleerd wordt) Is nu al de 2e keer dus baal flink. Extra dag vrij genomen voor niks, hotels moerten wijzigen( kon gelukkkig zonder kosten) .......... we gaan het zien! Geniet lekker van de Madeira nog even na en fijn weekend!

Inge 2022-06-11 10:54:33

Weer een mooie betemming geqeest!! Wij hebben er ook erg genoten en willen er ook nog een keer in het voorjaar naar toe! Hebben nu twee vakanties om over na te praten, IJsland & Madeira, gauw qat afspreken!

Chris 2022-06-11 11:39:53

Zo ik ben weer fijn op reis geweest zonder mijn huis te verlaten. Ik geniet van de verhalen maar ik ben geen vakantieganger, maar zie toch veel van de wereld door jullie verhalen was weer genieten

Hanny beerens 2022-06-11 15:25:18

Genoten van dit heerlijke reisverslag, wil er ook naartoe. Prachtige natuur en eilanden hebben altijd iets speciaals!