Met bakken uit de hemel

Ierland, The Municipal District of Wicklow

Een slecht begin van de dag: de receptie had aangegeven dat je vanaf 7.30 kon ontbijten. Blijkt alles nog afgesloten. Om 8.00 uur nog een keer naar beneden en we zien dat personeel buiten zit te wachten, ongelofelijk! We willen graag op tijd vertrekken omdat het vanmiddag hard gaat regenen en dat willen we voor zijn. We lopen vandaag 2 km minder omdat gisteren het toetje (de kuitenbijter) wat wij hebben gelopen optie 1 is voor de start. We nemen nu optie 2 waar we gisteren van de berg naar beneden gingen. Bij dit hotel hadden we eigenlijk 2 overnachtingen maar het hotel gaf aan dat dit maar voor 1 nacht was. We vertrekken en het blijkt mooier weer dan gemeld. Gerrit zorgt weer voor de korte hose en de jassen gaan uit. Lopen een heel stuk over de gewone weg, en het blijkt dat veel huizen echt heel veel grond hebben. Gelukkig gaan we na verloop van tijd weer het bos in. Bij een informatiebord staat dat er ergens koffie te koop is, maar waar zou dat zijn? Geen koffie te bekennen. Na een km zien wij een heel groot parkeerterrein met daarop een karretje en jawel hoor koffie te koop. Dat gaan wij uiteraard drinken, en ja, doe maar gelijk een grote kop. We lopen en lopen en we hebben er goed de pas in. Na 20 km. Denk ik dit klopt niet. Nog een keer de beschrijving lezen: 2 dagen Laghar en je wordt opgehaald met de taxi naar Laghar. Dit kan niet want onze koffers zijn al opgehaald.
Omdraaien maar. Inmiddels waait het heel hard en de regen komt met bakken uit de hemel. Aangekomen op de parkeerplaats bellen we met de B&B of de koffers zijn aangekomen en hoe wij naar hun kunnen komen. Zij zullen een taxi laten komen. Terwijl wij wachten belt de taxichauffeur op die ons eigenlijk naar Laghar zou brengen wat oorspronkelijk ook de bedoeling zou zijn. Er is iets fout gegaan in de communicatie. Na geruime tijd wachten komt taxi 1 die ons naar Laghar wil brengen. Hij neemt contact op met de andere taxi en vertrekt weer. Nog zeker 10 minuten wachten in de stromende regenen dan komt eindelijk onze taxi en brengt ons naar de B&B Coolakay House. Daar aangekomen gaan we om beurten douchen om weer warm te worden. De eigenaar brengt ons samen met 2 Nederlandse vrouwen (ook gasten hier) naar een restaurant. Daar genieten we van heerlijke zalm met kuit en drinken we een lekker biertje. Met z'n vieren weer terug naar de B&B.

Een hele mooie dag met een prachtige natuur. Laten we hopen dat het morgen beter weer is. Maar we hebben nu wel erg goed kunnen testen of de nieuw aangeschafte jassen ook waterproof zijn. Vandaag totaal 24km gelopen!

twee keer onder de douche, eerst een grote en koude , en in het hotel toch lux een warme