Kuitenbijters

Ierland, The Municipal District of Arklow

Vandaag een speciale dag voor mij (Michel), al weer 34 jaar getrouwd met Lianne. Ongelofelijk wat gaat de tijd snel.

Vandaag starten Gerrit en Michel met wandelen. Officieel zou het gaan om 16 km. Voordat we vertrekken eerst ff douchen en uiteraard een echt Irish breakfast met worstjes en de beans uiteraard Goed voor de maag want we hebben een heel stuk te lopen naar Laragh. Om 9 uur vertrekken we om de Wicklow Way te gaan lopen. De bagage wordt vooruit gebracht door Hill Walk tours. Het is bewolkt maar beslist niet koud. Eerste stuk is bergopwaarts, en wat is het mooi zeg! We zitten toch redelijk hoog want er zijn alleen maar naaldbomen. Hoe hoger we komen hoe minder bomen er staan. Het is echt prachtig de natuur hier! We komen met regelmaat andere wandelaars tegen. Op een gegeven stopt het pad en er is een hekwerk. Wij er over heen en later nog een keer. Het was geen pad meer maar een weiland. Dit kan niet goed zijn..... Teruglopen dan maar. En ja, na een paar km terug te hebben gelopen blijkt dat wij een bordje hebben gemist. Gelukkig maar, weer op het juiste pad, maar dit pad bleek erg stijl te zijn naar boven en het was steeds warmer geworden. Gerrit had zijn broek al ingekort en de jassen waren al lang uit. Alleen maar rotsen om naar boven te gaan. Wel een prachtig uitzicht. Rond half 1 werd er geluncht met het pakket dat wij bij de B&B hadden gekocht: 2 boterhammen en wat proteïne koekjes. Michel had 's morgens al thee gezet om mee te nemen dus die kon gelijk gedronken worden. We zaten op een zacht mos dekentje heerlijk zacht. Wat lekker! Het kost moeite om weer op te staan en onze tocht te vervolgen. Door het bos dalen wij verder af. Jammer dat er zoveel bos is gekapt. Beneden aangekomen komen we aan bij een meer. Honderden mensen lopen hier voor een dagje uit. Je hebt rond Laragh (Glendalough) het upper en lower meer. Uiteraard ook wat watervallen en een oud kerkhof met de middeleeuwse St Kevins kerk
Inmiddels dorstig vinden we een tentje voor een drankje.
Gerrit we kunnen langs de hoofdweg terug of nog een stuk van de Wicklow way lopen. Dat laatste doen we, en dat hebben we geweten! Wat een kuitenbijters! Dat is een lekker toetje voor de tocht van vandaag. Via Maps. me zoeken we het hotel waar wij vannacht zullen slapen. We hebben 22,12 km afgelegd.

Gegrilde lam op een speciale manier gebakken gegeten, en uiteraard enige welverdiende pilsjes er bij. Wat een bijzondere ervaring vandaag!

De wandeltocht voor morgen nog voorbereid en dan is het tijd voor een goede nachtrust.
Morgen schijnt het verschrikkelijk weer te worden dus maar vroeg vertrekken om het een beetje droog te houden.

Leuk om te lezen!

Christine 2021-09-26 10:07:48

spannend avontuur

Greet 2021-09-26 10:15:33

Goed bezig Michel en Gerrit 👍🏼

Mieke 2021-09-26 11:15:05

jullie gingen toch om te genieten van die ongeplande dingen