Zandbak

Jordanië, Wadi Musa

Dinsdag 21 maart, Wadi Rum. Vanochtend tegen half 8 wakker geworden. Op ons gemak opgestart en ontbeten. Afscheid genomen van Bakr die het hotel runt. Hij moest buiten iets gaan werken. Of wij de gaskachel uit wilden doen als we weg zouden gaan. Ook stopt hij nog wat extra tubes van die heerlijke Dode Zee modder shampoo toe, omdat hij weet dat we die zo lekker vinden.
We pakken alles in en nemen nog een koffie. We praten verder met de duitse Rebecca en Mohammed, die met hun 1,5 jaar oude dochter Marlene reizen. Hele leuke gezellige mensen, we hebben gisterenavond ook nog uren met hen gepraat.

We vertrekken tegen 10 uur. Wadi Musa is gehuld in dichte mist. Vandaag vertrekken we naar de Wadi Rum, de grote woestijn. Het eerste stuk van de route loopt via de Kings highway. Een route met een groene lijn erlangs, dus met wellicht prachtige uitzichten. Helaas rijden we echt heel dat stuk in dichte mist. No view! Heel jammer, was vast prachtig geweest.
We zijn erg blij als de mist eindelijk optrekt want dit is vermoeiend rijden.
We komen op de "Desert Highway". Dan nog een stuk afzakken tot aan de afslag Wadi Rum.
In Rum village registreren we ons met de Jordan Pass. Ze zetten er een stempel op.
Het is zonnig, niet heel warm en gedeeltelijk bewolkt. Maar al zoveel fijner en warmer dan het mistige Wadi Musa wat we deze ochtend verlieten.
Bij het Rum rest house kunnen we parkeren en staat onze pickup al klaar. Zayd van "Joy of Life ecocamp" brengt ons naar de accomdatie. We krijgen een mooie tentkamer met echt bed en electriciteit. En met een raam met woestijn view. Geweldig! We krijgen thee aangeboden. Daarna gaan we een stukje lopen. We zien en horen mooie vogels. Ze zweven boven de grond en duiken dan naar beneden. Op de rotsen zitten ook mooie vogels. Overal schieten piepkleine roze en gele bloemetjes uit de grond. De woestijn bloeit! Als je goed kijkt zie je nog best heel wat vegetatie!
In de namiddag lezen we wat en zitten we lekker in het zonnetje op een bankje achter de tent.

In de avond komen de gasten terug van hun tourtjes na zonsondergang.
We brengen de avond door met mensen uit Tsjechië, Slowakije, Polen, Spanje, en Duitsland. We krijgen eten wat in een grote pan onder de grond is gegaard. Het is erg lekker. Vele glaasjes thee en vele verhalen later lopen we terug naar onze tent. Er is geen maan, en boven ons is een heldere hemel met miljoenen sterren.