Wiebel bruggetjes

Albanië, Tirana airport

We nemen afscheid van Ksamil. Heerlijke tijd gehad hier, fijn hotel en super aardige jongens van het hotel. We zijn er nog net op tijd geweest, in Ksamil. Het wordt wel de "Maladiven van Europa" genoemd. Die term vinden wij wel erg overdreven, er worden hier in een te hoog tempo veel te veel hotels bij gebouwd. Het dorp wordt overspoeld met toeristen, er is geen plek meer vrij op het strand. Sterker nog, je kunt er alleen op als je verplicht een ligbed en parasol huurt. Over ge-exploiteerd, en het zal alleen nog maar erger worden in de nabije toekomst. En dat is jammer, want Ksamil is erg leuk, de zee is er aantrekkelijk turkoois blauw, de strandjes wit, en de baaitjes heel idyllisch. Dus mocht je plannen hebben die kant op te gaan, aarzel dan niet langer en stel zeker niet uit.
We rijden vandaag terug naar het vliegveld in Tirana. Langs Sarandë af, door de bergen naar Himarë, Borsh, en Qetape. Onderweg stoppen we bij het Panorama restaurant. Wow, wat een uitzichten bij de koffie!
We rijden langs hele blauwe heldere riviertjes, en passeren talloze hangbruggen.
We stoppen er bij enkele, wij rijden er langsaf. Lianne is een groot fan van dit soort (enge?) wiebel hangbruggen, dus wat shots zijn zo gemaakt. Vooral super fotogeniek als er toevallig net een herder met een kudde schapen overheen loopt. Dat is boffen zeg!
We rijden naar Vlorë, waar we naar het eilandje Zvërnec gaan in een lagune. Hier ligt een mooi bochtig plankenpad naar het eiland toe. Op het eilandje staat een 13e eeuws Byzantijnse orthodox kerkje. Het is open, en van het type klein maar fijn.

Tegen 16 uur bereiken we via Durrës en Rinas, de luchthaven. Auto inleveren, alles is in orde. De auto ziet er zeer stoffig uit, er was zand regen. We hebben 'm niet meer gewassen dus we betalen netjes de 10€ was kosten die er voor staan. Gewoon prima.
We checken in bij het Best Western Ark hotel recht tegenover de airport. Ook eten we hier. We krijgen een mooie kamer met uitzicht op de terminal.
Vroeg slapen want onze vlucht vertrekt helaas al om 06.50 uur.

Weer een mooie reis, mooie foto's en leuke verhalen. Goede vlucht terug en wel thuis. En de volgende trip ook al gepland?

Monique 2024-05-19 21:35:28

Mooie reis geweest zoals ik het zag!

Lizet 2024-05-19 21:57:50

Mooie reis weer! Prachtige foto’s ook. Goede reis terug!

Moniek 2024-05-20 08:53:09

Goede reis terug naar huis. Bedankt voor jullie leuke verslagen en mooie foto's.

Gerda en Ben 2024-05-20 09:39:43

Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt en heb er heerlijk van mee genoten met de verhalen en de foto’s. Bedankt en goede thuisreis.

Tineke 2024-05-20 11:23:15

Alweer een prachtige reis van jullie. Leuk om mee te lezen

Hilde 2024-05-20 12:13:36

Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt en genoten van de prachtige !! foto's! Goede reis terug! Groetjes Hans&Dineke