We zijn binnen!

Colombia, Bogota

Vrijdag 13 maart, Bogota. Heel wat uren geleden begon onze dag toen om 02.00 uur de wekker ging. Iets na half 3 vertrekken we naar Düsseldorf International Airport. Sander neemt de auto mee terug. Het inchecken gaat bijzonder traag, maar na een klein uur hebben ook wij de bagage ingeleverd. Onze vlucht met de KLM city hopper vertrekt om 06.10 uur met iets vertraging. Onderweg krijgen we een lekkere stroopwafel. Typical Dutch. Op Schiphol kopen we een koffie, daar kikker je van op. We hebben 2,5 uur overstaptijd. Op Schiphol heeft de tijd niet stil gestaan. Het wordt er eigenlijk steeds mooier! Ook is er onlangs een dependance van het Rijksmuseum geopend, gratis toegankelijk en van het type klein maar fijn. Er hangt ook een echte Rembrand! En een prachtig uitbundig stilleven van kleurrijke bloemen. En Delftsblauwe tegeltjes met boten en zee. Hoe Hollands wil je het hebben? Inclusief een museumshop met veel te dure, maar prachtige items.

Bij de gate veel Aziaten met mondkapjes. Gisteren heeft president Trump zijn land abrupt gesloten voor Europese reizigers. En ook zuid-amerika kom je zomaar niet meer in net nu het Corona virus (Covid-19) zich razendsnel lijkt te verspreiden. We vullen online het verplichte Corona-registratie formulier alvast in dat nodig is om Colombia binnen te komen, en versturen het. Scheelt straks weer wat tijd misschien.

In het vliegtuig redelijk wat mondkapjes die voornamelijk door Aziaten gedragen worden. Ze zijn panisch, en houden het masker gedurende de bijna 11 uur durende vlucht resoluut op. Sommigen vinden dat nog niet ver genoeg gaan. Een paar stoelen verder zit een Chinees die ook nog een opklapbaar spatscherm op zijn hoofd heeft. Bovendien hij draagt van die lekkere zweterige doorzichtige handschoentjes van het type "benzinepomp", zodat de bacterieen uitgebreid de kans krijgen zich daar naar hartelust te vermenigvuldigen. Alles blijft op en aan gedurende de gehele vlucht. Alleen het mond masker gaat - vooruit dan - heel even een klein stukje naar beneden om snel iets te eten.
De vlucht is goed, het is altijd fijn om KLM te vliegen. Lekker eten, (alcoholisch) drankje, en geen gezeik.
We komen een half uur later aan dan gepland in een zwaar bewolkt Bogota. Bij de douane moeten we enkel een formuliertje invullen in verband met de Corona, en wordt de temperatuur gemeten. Geen enkel probleem. Een mooie stempel verder mogen we door. Bienvenidos en Colombia! De bagage is er ook al. We worden opgehaald bij uitgang 7. Niemand te zien! Blijkt 10 minuten later dat dat uitgang 7 bij departures te zijn dat is een etage hoger. Na zoveel uur reizen zijn wij ook niet meer geheel helder blijkbaar. De chauffeur brengt ons naar Arche Noah boutique hostel. De eerste indrukken zijn heel positief. Mooi gezellig hostel, en de kamer is ook precies zoals op de foto's. Het buurtje is ook heel leuk, een straatje met allemaal gekleurde huisjes en bonte muurschilderingen. Als we willen gaan eten begint het net hard te plenzen. Jammer! Maar bij restaurant Gratitud om de hoek eten we ook lekker. Michel neemt albondigas (gehaktballetjes) in een kaassaus. Lianne neemt arepas het nationale gerecht van yucca pannekoekjes, en cassave chips. Het was een lange dag, maar het grootste obstakel is genomen, we zijn binnen! Binnen in Colombia!

Whow nou fijn om te horen ! Laat de vakantie dan nu maar echt beginnen Veel plezier geniet ervan 🤗

Vivian 2020-03-14 09:41:56

Hey Lianne en Michel, Fijn dat jullie op Colombiaanse bodem geland zijn. Laat het mooie avonturen opleveren. Een hele mooie fantastische reis gewenst! Kunnen jullie daar ook de ontknoping van wie is de mol zien? Groetjes ilske en Rutger

Ilske 2020-03-14 21:25:33

Heel veel plezier en geniet van de mooie dingen die je gaat meemaken. Groetjes Ilse en Bram

Ilse 2020-03-16 16:45:10

Tis jullie gelukt. Heel veel plezier verder.