Terug naar Azië

Nederland, Veldhoven

De titel zegt het al. Het is alweer een tijdje geleden dat we in Azië waren. In 2018 reisden we via Hong Kong verder door China. Een fantastische reis was dat. Vandaag reizen we naar de Filipijnen. We vliegen met Singapore Airlines, de eerste vlucht is van Amsterdam naar Singapore, en daar doe je 12,5 uur over zegt de reisapp.
Sander brengt ons in de vroege ochtend naar Schiphol. Het is gewoon ontzettend druk op de weg. Van Oerle tot net na den Bosch daar doen we al 1,5 uur over. Heel veel file, echt niet normaal. Met een uur vertraging komen we gelukkig toch nog op tijd aan op Schiphol. Het voordeel is dat de incheck balie nu niets meer te doen heeft, dus zijn we direct aan de beurt. Ook de security en de paspoortcontrole daar zijn we zo door. Geen tijd meer verliezen aan koffie, we gaan meteen door. We vertrekken 50 minuten te laat. We vliegen onder de Oekraïne door, en over allerlei steden die we al kennen of waar we nog heen willen ooit. Trabzon, Tbilisi,Tabriz, en Samarkand. Over India heen, en dan langs Myanmar en Maleisië. De totale reisafstand is ruim 11.000 km!
Het is best pittig zo'n lange vlucht! Gelukkig zitten we naast Ina, een gezellige vrouw uit Pijnacker. Ze vliegt alleen naar Sydney waar haar man al is. Gezellige kletspraatjes, 2x eten en lekkere drankjes. Michel neemt een cognac en Lianne een "Singapore Sling" coctail. We nemen het ervan en laten ons lekker verwennen! Om 06.10 uur landen we op Changi Airport in Singapore. Het is dan nog donker.

Nou, het begin is er! Heerlijk vooruitzicht! Wij zijn aan het aftellen, gaat nu wel erg hard hoor. Jullie heel erg fijne vakantie, geniet van de prachtige Filipijnen!

Inge 2023-11-16 00:47:51

Heel veel plezier!!

Gertie 2023-11-16 06:52:39

Veel plezier!

Carry 2023-11-16 07:55:57

Ik ga “meereizen”🙂 Veel plezier!

Christine 2023-11-16 08:08:56

Hé leuk! Daar gaan ze weer! Heerlijk weg hier uit de regen ☔️ en naar de warmte en nieuwe avonturen. Have fun!

Jolinde 2023-11-16 08:24:29

Fijne vakantie! Ik reis ook weer graag mee

Jenny 2023-11-16 09:56:37

Yes, we zijn weer op reis: jullie beleven het, wij reizen mee vanaf onze bank 😃 Mooie avonturen en veel plezier!

Monique 2023-11-16 10:38:24

fijne vakantie , geniet ervan . jan van hees

jan van hees 2023-11-16 12:20:20

Geniet er van!! Ik lees weer graag mee 🤗

Mieke 2023-11-16 16:14:57

We gaan weer genieten van jullie verhalen en foto's!! Singapore Stop was voor ons al weer even thuiskomen.. Goede reis