No gelato

Italië, Lecce

Maandag 5 juni, Oerle.
Vroeg op vandaag, snel onder de douche en dan de deur uit voor de boodschappen.
De supermarkt is zelfs nog niet open, maar de kleine bakkerij wel.
We kopen 10 krakend verse broodjes, en kaas bij de supermarkt. Ondertussen is er tumult op straat. Een auto is uit het parkeervak naar beneden gegleden en blokkeert nu de best wel drukke Via di Leuca. Niet handig! De carabinieri komt ter plekke en ze duwen de auto weer in het vak. Even zo snel glijdt hij weer de weg op.
Lachen dit! Dan komt de eigenaar van de auto in beeld en die zet even de handrem er op. Probleem opgelost.

Ronald heeft ondertussen de koffie gezet. Op het terras onder de grote parasol zijn we hiervan aan het genieten als er putters in de palmbomen worden gespot. Wat een mooie vogels zijn dat!
We nemen ruim de tijd voor het ontbijt. Er zijn ook heerlijke croissants met room gevuld van de verhuurder. Echt smullen dus!
De koffertjes worden verpakt, iemand doet de afwas, en dan kunnen we nog best even de stad in. De bagage mag even in het appartement blijven staan, wat heel fijn is.

Het "centro storico" blijkt nog rustig. Er zijn zaakjes open, anderen (nog) niet. Het is hier natuurlijk ook gewoon maandag morgen. We slenteren op ons dooie gemak door de prachtige oude stad. Door het stadspark en dan weer in de smalle straatjes op zoek naar een leuk terrasje. Koffietijd! Tegen een uurtje of 12 hebben wij ons net verheugd op een enorme Italiaanse gelato, blijkt de ijstent net op maandag gesloten te zijn. Peccato! (jammer!)
Als we de bagage ophalen komen we voor de zoveelste keer langs een lief oud omaatje. Ze woont in een onderkamertje, en ze zwaait altijd. We gaan haar begroeten en de hand schudden. Ze wil weten waar wij vandaan komen, ze woont zelf al heel haar leven hier in Lecce.

Met de bagage strijken we nog even neer bij een terras onder een grote boom. De middelbare school is er tegen over. En wat doe je als de school uit is? Juist! Op een terras gaan hangen. Ze zijn hooguit een jaar of 13, 14 maar er wordt al volop geflirt. Met italiaans temperament.
We rollen naar het treinstation met de koffertjes.
De ultramoderne trein van 13.47 brengt ons naar Brindisi. En van daar af is het 10 minuten naar Salento Airport de Brindisi.
Voor het luttele bedrag van totaal €4,30 per persoon staan we binnen 50 minuten op het vliegveld. De taxi heen was echt veel te duur.
Op de airport hangen we wat rond. De bagage van Gerrit en Christine komt wederom niet door de commissie. Een veel te grote deodorant verdwijnt in de kliko daar.
Met de airportbus rijden we wel 200 meter naar het vliegtuig. Ook de vlucht gaat voorspoedig. Na iets meer dan 2 uur vliegen staan we weer op Eindhoven Airport.
Het waren 4 fantastische dagen! Hoe fijn is het om die met je vrienden te delen. Vriendschappen als deze moet je koesteren, en dat doen we zeker weten!

Leuk verslag Lianne! En waren zeker weer geweldige dagen…🙂🇮🇹

Christine 2023-06-05 23:10:59

Dat was weer een mooi reisje!