Weer thuis

Colombia, Bogota

Zaterdag 8 oktober, Oerle.
De vlucht van Cartagena naar Amsterdam duurt nog 9 uur en 20 minuten.
In Amsterdam is het 7 uur vroeger dan in Colombia.
Je probeert wat te slapen en dat lukt soms zelfs ook nog een beetje.
We krijgen een ontbijtje en dan zijn we er al bijna. Terug op Schiphol, terug in Nederland.
We kunnen terugblikken op een enorm fijn reisavontuur. Er ging weinig mis deze keer. Colombia is een enorm groot land, waardoor we soms ook lange reisdagen gehad hebben. Uren in minibussen, busettas, en grote bussen gezeten. 5 binnenlandse vluchten genomen. Vele boottochtjes gedaan.
Colombia heeft veel te bieden, qua biodiversiteit staat het op de 2e plek. Alleen Brazilië heeft een nog grotere biodiversiteit. Veel prachtige vogels gezien, en veel andere dieren, insecten, spinnen en 1 slang.
Genoten in de kleinere dorpjes, waarvan Barichara de allermooiste is.
Van de grote steden is Cartagena de mooiste. De Colombianen zijn erg vriendelijk, toegankelijk, en bijzonder aardig
Veel gezien, veel beleefd, nog meer genoten.
Colombia was zonder meer een prachtig avontuur!

We boffen, Sander komt ons ophalen op Schiphol! Ze hebben een lekkere lunch verzorgd voor ons thuis.
In de avond gaan we naar de 30e verjaardag van schoonzoon Erik. Daar wordt feestelijk onthuld dat ze een zoontje gaan krijgen. Blauwe confetti, heel leuk!

Weer een beetje mogen meegenieten van jullie reis. Fantastisch! En elke dag je leuk verslag. Dank je wel! Nu lekker thuis; alle indrukken verwerken en nagenieten. Maar vooral je voorbereiden op jullie opa/omaschap. Gefeliciteerd en jullie dochter een fijne zwangerschap gewenst.

Monique 2022-10-09 17:30:02

Was weer een feestje om jullie reis te volgen. Ik ken niemand die de reizen zo goed heeft voorbereid als jullie. En Rigo zei nog; wij hebben ‘ons heerlijke terugkom plekje Lamphu Tree in BKK aan Julie te danken (2009 it was! ) Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en wat een leuk nieuws; Iris in verwachting. Gefeliciteerd Hoe leuk!

Jolinde 2022-10-09 19:04:40

weer thuis een groot avontuur gehad dat ik ook gevolgd heb en prachtige vogels ge zien en nog veel meer groetjes en tot ziens en een klein zoon op komst hoe mooi is dat gefeliciteerd