Ready for Colombia!

Nederland, Veldhoven

Vanaf morgen gaan we reizen in Colombia, zuid Amerika. Maar als je aan Colombia denkt, waar denk je dan aan?
"Uhhm, Pablo Escobar, drugs, cocaïne, Narcos en de rebellerende FARC"?
Het is natuurlijk niet vreemd dat veel mensen nog steeds zo over Colombia denken. De roerige geschiedenis is nog relatief vers. Toch is het inmiddels al meer dan 25 jaar geleden dat Pablo Escobar werd doodgeschoten, en het land is momenteel populairder dan ooit. Het is er een stuk veiliger, een zero tolerance beleid op drugs begint zijn vruchten af te werpen. Het imago van Colombia is sterk verbeterd, en terecht want het land heeft zoveel te bieden!
Nu ook "Wie is de Mol" een seizoen in Colombia heeft gedraaid, en de prachtige beelden van idyllische dorpjes vanuit de tv onze woonkamer binnen kwamen, raakten ook wij in de ban van dit prachtige land.
We gaan ruim een maand rondtrekken door Colombia. En er is erg veel waar we ons op verheugen!
We kijken uit naar de witte dorpjes, de fantastische natuur in het Amazone gebied, en natuurlijk naar een kopje vers gebrande Colombiaanse koffie. Colombia heeft veel te bieden, de natuur is zeer divers, van de frisgroene Amazone tot de woestijnen in het zuiden. Glooiende heuvels vol torenhoge "wax palmen", maar ook de Caraïbische kust met zijn felblauwe water. De hoge bergen in de Andes, pittoreske dorpjes, en veel prachtige gekleurde vogeltjes. En superveel kerken uiteraard, want meer dan 95% van de bevolking is er katholiek.
Hoewel er zoveel moois te zien is, houden wij in ons achterhoofd dat niet alles er koek en ei is. We gebruiken ons gezonde verstand, en gaan niet door rood gekleurde gebieden (op de landkaart van het ministerie van buitenlandse zaken) reizen, om risico's te vermijden. We hopen over enkele weken met veel mooie ervaringen weer thuis te komen. Voor ons ligt weer een nieuw land om te ontdekken, te proeven en te ervaren. Het volgende berichtje schrijf ik uit Bogota!

Dag lieve allebei, reikhalzend kijk ik uit naar jullie verhalen en foto's. Helemaal top om op deze manier met jullie mee te kunnen reizen. Xxx

Wilma Velzen 2020-03-12 14:46:25

Hoi Lianne en michel, We wensen jullie een fantastische vakantie toe. Super leuk dat we weer getrakteerd gaan worden op vele leuke verhalen. We zien er naar uit! Veel liefs, Geert & Ans

ans 2020-03-12 17:45:35

Hoi Lianne, Super dat ik op deze manier kan mee kijken met jullie reis. Groetjes

Vivian 2020-03-12 18:02:48

Ik wens jullie weer een prachtige en uiteraard veilige reis en verheug me al op jullie boeiende reisverhalen. Een groot deel ervan ga ik lezen in Namibie! Groetjes ,Marjo

Marjo 2020-03-12 19:29:27

Een hele fijne reis, geniet ervan. Ik kijk weer uit naar de mooie foto’s en zeer plezierige reisverhalen. Fijne vakantie!!

Sonja 2020-03-12 19:50:05

hallo Lian en Michel wij wensen jullie een hele mooie en veilige vakantie toe geniet van alles dan genieten wij met jullie mee Noud en Greet

Greet 2020-03-12 22:51:14

O, zo snel alweer zeg, hoop dat jullie weer een prachtige reis kunnen maken en Corona niet te veel roet in het eten zal gooien! Geniet ervan en ik kijk uit naar de verhalen en foto's!

Inge 2020-03-12 23:20:15

Hoi lianne en Michel Fijn om jullie reis te volgen. Ben benieuwd naar jullie belevenissen in Columbia. Fijne vakantie. José en Hans

José 2020-03-13 18:52:08

Wij zijn er ook klaar voor: kijken al uit naar de reisverslagen. Een fijne vakantie met mooie avonturen gewenst!