FC Sevilla

Nederland, Veldhoven

Maandag 8 november, Oerle.
Bij de panaderia koopt Lianne de hele voorraad van 3 barras multicereales (meergranen stokbroodjes) op. Ze voelen nog warm aan.
Daarvan eten we er nu twee op, en de andere eten we straks wel op het vliegveld op. De bakkerij op het hoekje loopt echt als 'n trein, dankzij het supervers brood aanbod. Ze hebben er ook lekkere taartjes in de vitrine maar deze hebben wij zelf niet uitgeprobeerd.

We pakken de bagage weer in. We mogen het appartementje gebruiken tot we vertrekken van Juan. Aardig! Ruben wil heel graag nog het stadion zien van FC Sevilla. Het blijkt bijna 2 km te lopen te zijn, dus goed te doen. Je merkt wel meteen dat je buiten het Centro Historico komt, de straten zijn gelijk al 'n stuk breder.
En dan ineens staan we voor het stadion, Ramón Sánchez Pizjuan. Van FC Sevilla dus. Gisterenavond speelden ze tegen de stadsgenoten van Betis, en hebben ze deze match gewonnen.
We drinken een kopje koffie op een zonnig terrasje in de straat met de sinaasappelboompjes bij de kathedraal. Genieten in de zon! Het gaat vandaag 'n stukje warmer worden dat is nu al te merken. In een klein antiekwinkeltje in een niet zo toeristisch gedeelte hebben ze oude tegeltjes te koop. Deze komen uit oude huizen. Interessant! We bekijken er vele en uiteindelijk kopen we er 3.
De oudste is van 1890-1900, de andere twee iets jonger.
De eigenaar van het winkeltje legt me vanalles uit in het Spaans. Zo heeft hij ook hele oude tegeltjes die in de keramiekfabriek in Triana gemaakt zijn met invloeden uit Holanda. Wit met blauw en typisch delftse motieven. Wat leuk dat die delftse invloeden in die tijd hier ook zo populair waren. Onze tegeltjes wrijft hij blinkend op, en verpakt ze zorgvuldig in bubbeltjesfolie. Dit zijn de mooiste aankopen. Iets van hier, maar dan met historie!

We halen onze bagage op, en lopen langzaam richting de Torre de Oro. Ruben wil graag 'n frietje met spekjes en ui bij de Burger King, want die hebben ze bij ons niet. Nou, vooruit dan! We gaan eten tegenover de universidad. Ruben nog een kleine pizza, Michel een paella met kip, en Lianne 3 tapas. Tortilla, iets met spinazie en kikkererwten en chocos fritos (wat gebakken inktvis reepjes blijken te zijn).
Net als we willen gaan komen er bekenden langs. Mieke en Tinus van Campen uit Oerle blijken twee tafels verder te zitten. De wereld is soms ook echt piepklein!
We komen nog langs 'n ijstentje en scoren daar het eerste ijsje in Spanje. Heerlijk, met Dulce de Leche smaak!
Ruben en Lianne genieten van het ijs. En Michel die geen ijs wil gaat ondertussen de Torre de Oro toren op aan de rivier. Nice views over de stad en de rivier. Ook is er 'n botenmuseum in de toren. Daarna nemen wij de bus naar het vliegveld. De vlucht vertrekt om 17.25 uur. Iris komt ons ophalen op Eindhoven Airport. Het was een geslaagd reisje in Andalusia. Nog erg lekker zonnig en warm weer, en zeker leuk om nog eens samen met onze zoon op reis te zijn.
We hebben er van genoten!

heel fijn dat jullie zo genoten hebben maar aan alles komt een end misschien nog iets in het vooruitzicht of eerst wachten op de verbouwing heel veel succes met alles en tot ziens