Ciao ciao

Nederland, Oerle

Zaterdag 26 september. De wekker gaat al om 06.15 uur. Het is nog donker buiten. Vandaag reizen we weer naar huis. Dus we pakken alles weer in. Zo klaar eigenlijk, want we hebben slechts ieder een hele kleine handbagage bij (40 x 30 x 20cm).
We hebben dus nog best ruim de tijd voor het ontbijt dat al vanaf 7 uur van start gaat. Rond 8 uur zitten we in de metro. Turro, overstappen in Loreto en dan door naar Milano Centrale. Het treinstation is echt enorm, en we komen er ook vanaf 'n andere kant binnen. Vanaf binario (perron) 1 vertrekt de Malpensa Express naar het vliegveld. We zijn nog net op tijd om hem te zien vertrekken. Te laat voor ons dus......
Een half uurtje wachten op zo'n druk treinstation is niet echt een straf. Er is veel te zien, reizigers vertrekken en arriveren. Mensen kijken is een leuk tijdverdrijf.
Treinen vertrekken ook vanaf hier helemaal naar Salerno, nog onder Napels. Hoe lang doe je überhaupt over heel zo'n stuk?

We zorgen dat we op tijd in de Malpensa Express zitten deze keer. We krijgen controle onderweg, de e-tickets zijn in orde. Die van sommige andere mensen weer niet zij moeten een kaartje kopen bij de conducteur. Ook hier heb je zwartrijders blijkbaar.
Op Malpensa valt ons nu eigenlijk pas op hoe groot dit vliegveld eigenlijk is.
We nemen nog een laatste Italiaanse cappuccino op 't vliegveld en dan kunnen we boarden. Er moet last minute nog een Covid gezondheidsverklaring ingevuld worden, die nu wel ingenomen wordt. Op de heenweg was er namelijk niemand waarbij we het formulier in konden leveren.
Het vliegtuig is best vol. Onder ons zien we het Como meer, en de besneeuwde Alpen. Heel erg mooi.
Net voor het landen vliegen we over Oerle. We zijn weer bijna thuis!
We kunnen terug kijken op een paar hele geslaagde dagen. Zeker een mooie bestemming om enkele leuke, gezellige dagen door te brengen!