Cyprus, gewoon doen!

Cyprus, Paphos

Zaterdag 16 oktober, Oerle.
Op de on-christelijke tijd van 03.10 uur in de nacht gaat de wekker. De koffertjes hebben we al gepakt. Nog snel een kop thee, en dan verlaten wij Rooms, de fijne accomodatie waar we de afgelopen 2 nachten mochten verblijven. We hebben reeds contact gelegd met een taxiservice hier in Paphos. Deze man, Andreas zou klaar staan om 03.40 uur bij Caffe Nero. Waar wij slapen is namelijk voetgangers gebied, dus twee straatjes door en dan staan we bij Caffe Nero.
En gelukkig, Andreas staat er ook op ons te wachten zoals afgesproken.
In ongeveer 20 minuten brengt hij ons naar het vliegveld. Onze vlucht vertrekt om 06.10 uur. Das toch eigenlijk echt geen tijd, zo vroeg.
We zijn zo de paspoort controle en de security door. Michel moet wel even zijn schoenen uit doen want er piept weer iets.
In het vliegtuig zitten we op rij 3 en rij 5.
Het vliegtuig met Ryanair vlucht FR7799 is redelijk goed gevuld, en de vliegtijd is ruim 4 uur.
In een grijs en grauw en vooral koud Eindhoven landen we om 09.10 uur. Het tijdsverschil is 1 uur vroeger ten opzichte van Cyprus. Het zit er weer op, ons rondje Cyprus.
Hoewel het eiland bij de meeste mensen hier bekend is als een ultieme zonbestemming, is ons gebleken dat je je er goed een dag of 10 kunt vermaken. Autootje huren en dingen gaan zien.
Er zijn veel opgravingen, spectaculaire kloosters, of beschilderde kerkjes. Het Troodos gebergte moet je ook niet uitvlakken. Prachtige hoge bergen begroeid met naaldbomen en ceders.
Wat ons het meest verrast heeft is eigenlijk nog wel de gedeelde hoofdstad Lefkosia (Nicosia). Aangenaam verrast, door de sfeer die daar hing. Een zeer relaxte sfeer, en volop mooie gebouwen. We hadden daar natuurlijk ook een geweldige accomodatie!
Kortom, Cyprus is echt wel een aanrader!
Zon, zee, lekker eten, en een goede wijn erbij. Gewoon doen dus!

Bij ons is van veel bekijken toen niet veel gekomen helaas. 3 dagen voor we weg gingen scheurde hans zn achillespees, dus werd een vakantie op krukken. Werd dus veel strand en af en toe met auto toeren.