Naar het land van vuur en ijs, IJSLAND

Nederland, Oerle

We blijven binnen Europa dit jaar. Terug naar Colombia zit er niet in nu, maar in IJsland hebben we een prachtige nieuwe bestemming gevonden. Het wordt voor ons het 54e land dat we zullen gaan bezoeken. We vliegen vanaf Amsterdam met Icelandair naar de hoofdstad Reykjavik, en met de huurauto reizen we vervolgens 24 dagen over het eiland. Veel natuur, weinig toeristen, en veel, ontzettend veel te zien. Behoorlijk corona proof ook, want je bent eigenlijk voornamelijk in de buitenlucht, en we reizen uiteraard niet in een groep maar zelfstandig.
IJsland het land van vuur en ijs, is zeker een treffende term! Zeker nu de vulkaan Fagradalsfjall al ruim 3 maanden nonstop lava aan het spuwen is. We hopen dit persoonlijk te mogen aanschouwen.
Het eiland ligt op de breuklijn van de Noord-Amerikaanse en Euraziatische tektonische plaat. De locatie op precies deze scheur zorgt voor veel vulkanische en geothermische activiteit. Stomende geisers. borrelende modderpoelen en warmwaterbronnen om maar eens wat te noemen. Dit afgewisseld met drijvende ijsschotsen en hier en daar een gletsjer maakt IJsland tot een geweldige outdoor bestemming.
Wij zijn in elk geval zeer benieuwd!
Alles is gepakt, we verwachten een temperatuur van gemiddeld 14 tot 15 graden, met hopelijk ook wat uitschieters naar max 20 graden. Dat is het wel zo'n beetje. Vandaar dat er zowel handschoenen als korte broeken meegaan. Laagjes kleding is hier de oplossing. zodat je steeds een laagje af kunt pellen als het wat behaaglijker wordt.
We gaan het zelf ervaren, we zijn in elk geval zeer benieuwd!

Dat wordt weer genieten, fijne vakantie!!

Sonja 2021-07-02 17:11:38

Ohhhh heeel gaaf! Eentje die al jaren op m’n lijstje staat. Super veel plezier en genieten van al dat moois!!

Moniek 2021-07-02 17:45:54

We zien al uit naar jouw reisverslagen. Kunnen we met jullie meegenieten.

Ans 2021-07-02 18:20:50

O war heerlijk weer dat jullie nu op pad gaan. Klinkt allemaal heel erg goed! Kijk eens op de site van 2Discover.net, hebben ook een mooie reis door IJSLAND gemaakt en prachtige foto's en verslag gemaakt. Heel veel plezier!

Inge 2021-07-02 19:27:35

Heel veel plezier en super dat ik weer mag genieten van jullie mooie verhalen

Vivian 2021-07-02 19:27:59

hallo luitjes wij wensen jullie een super mooie reis en gaan weer meegenieten van jullie verslag groetjes

Greet 2021-07-02 21:44:28

Een super mooie reis! Ben benieuwd naar je verhalen.

Monique 2021-07-02 23:37:39

Een geweldige reis gewenst! Wij gaan jullie weer volgen. Wij genieten 3 weken van verrassend mooi Oostenrijk

Jenny 2021-07-03 15:30:21

Fijn dat we de reis kunnen volgen. Geniet samen van jullie reis.

José 2021-07-03 18:22:03

Hoi Lianne en Michel, Wat heerlijk dat jullie weer een reis kunnen maken en dat ik daar weer van mee mag genieten! Heel veel plezier en ik kijk uit naar alle reisverslagen.

Marjo 2021-07-04 15:39:28

Ik stroom wat later in met mee lezen, maar geniet met volle teugen ! Heel fijne vakantie toegewenst, groetjes van ons allemaal