Delay, delay

Verenigd Koninkrijk, Kirkliston

Maandag 27 juni, Oerle. Vroeg wakker, en de zon piept door de ramen. Tjonge, wat hebben wij een geluk met het weer. En hoe onbetrouwbaar is weer-online, die hebben hele dagen regen voorspeld wat gelukkig niet is uitgekomen.
Lianne en Michel halen broodjes bij de bakker. Die gaan hier al om 06.30 uur open!
Voor 't ontbijt bakken en koken we eieren. Gezellig ontbijten. Tassen inpakken voor vertrek. We mogen de bagage hier laten staan tot vertrek, das aardig zeg!
We willen een stuk langs zee lopen. Vol goede moed starten we ook. Maar na een tijdje gaat 't toch regenen. Jammer! En nog best hard ook. We lopen terug naar "Beach House Bakery", heel knus en gezellig! En vooral ook lekker droog. De hele zaak zit vol, en dat op 'n maandag ochtend. Goeie handel dit tentje!
We nemen koffie met gebak. Banana Pecan cake, en Raspberry white chocolate cake. Hmmmmm, smullen zeg!

Ondertussen is het gestopt met hard regenen. Na nog 'n tijdje is 't zelfs droog en gaat de zon weer 'n poging wagen. We lopen nog 'n stuk de andere kant op.
Dan gaan we terug naar 't huis. Eigenaar Patrick uit Londen - een bijzonder aardige man - is er ook om wat klusjes te doen. We mogen gerust nog even gebruik maken van het huis, no problem.
We zitten lekker in de tuin, het is ineens heerlijk warm met zon en blauwe luchten.
Taxidriver Ian komt precies op de afgesproken tijd en brengt ons naar Edinburgh airport. We zijn er zoals aangeraden 3 uur voor vertrek. Bij de security is het druk maar toch duurt alles maar 15 minuten maximaal.
Dan begint het lange wachten.
We eten nog wat en doden de tijd met mensen kijken. Typische kledingstijl toch van die engelsen. Vooral underdressed, ze lopen er nogal "luchtig" bij zeg maar. Veel vrouwen hebben haar in felle kleuren blauw en roze (de my little pony look? ). Bijzonder!
Onze vlucht schuift ondertussen maar liefst 3x op.
We zouden vertrekken om 17. 25 uur. Dit wordt 18.00 dan 19.15 en vervolgens 20.00 uur.
Balen zeg!
Later blijkt dat het zo'n verschrikkelijke puinhoop is op Schiphol dat het KLM vliegtuig ook pas om 19.18 uur uit Amsterdam aankomt in Edinburgh, waardoor onze terugvlucht zo ver is opgeschoven. Vliegen is 'n hele onderneming dezer dagen....
We vertrekken eindelijk om 20.37 uur om te landen op Schiphol om 22.45 uur.
Net 10 minuten "te vroeg" om aanspraak te kunnen maken op 'n compensatie vergoeding van 250€ pp. Maar dus wel met bijna 3 uur vertraging.
Hierdoor wordt het wel erg lastig om nog naar huis te komen. We kunnen nog wel 'n trein nemen naar Utrecht Centraal en daar overstappen naar Den Bosch.
Dan houdt het op om 01.10 uur in de nacht.
Dochters Britt en Noortje komen ons daar ophalen voor 't laatste stukje. Tegen 2 uur in de nacht zijn we thuis. Na een hele, hele, hele lange terugreis.
Gelukkig hebben we de foto's nog! En de mooie herinneringen. Wat hebben we een gezellige tijd gehad, zo veel gelachen! Zo veel geluk gehad met het weer. Dit vraagt om een herhaling! En Edinburgh dat is zowieso echt 'n aanrader. Prachtige historische stad met hoog Harry Potter gehalte, gezellige pubs, doedelzak spelers, en veel, heel veel Schotse ruitjes! En dan dat grappige Scottish, totaal niet te volgen taaltje maar wel hele aardige en gezellige lui daar.