Fish and chips

Ierland, Enniskerry

Vandaag is al weer de laatste dag om te gaan wandelen aangebroken. Om half 8 eruit en rond 8 uur aan het ontbijt. Gerrit kiest niet meer voor het Irish breakfast maar gaat voor de scrambled eggs. Michel waagt er nog een keer op. De taxi komt ons ophalen en wij starten bij Piere Gates waar we gisteren zijn opgehaald. Het eerste stuk is dan wel hetzelfde maar dit is zo mooi dat je geen spijt hebt om dit nog een keer te mogen lopen. Gisteren middag en avond kwam de regen met bakken uit de hemel. We hebben geluk want de regen is nu helemaal verdwenen. Het is wel fris en er waait een behoorlijk stevig windje. Jassen aan en gaan. Wat is het weer mooi met prachtige vergezichten.
Het is pittig het eerste stuk gaan we door een heel donker woud. Daar moeten wij kilometers op bielzen lopen. Dit is ook nodig want het is vrij drassig. Daarna lopen wij meer op weidevelden met heide waar schapen aan het grazen zijn. Het is behoorlijk heuvelachtig. De route van vandaag is zeer afwisselend. We zien een waterval maar kunnen daar niet komen. Dat is nu jammer zeg! We lopen door en rond een uur of 1 gaan we de broodjes naar binnen werken. Na het opstaan ziet Michel een groot edelhert het bos in schieten
Aangekomen op de eindbestemming voor vandaag kunnen we er voor kiezen om door de taxi opgehaald te worden, of om naar de B&B teruglopen. We kiezen voor het laatste onderweg zien we dat we toch naar de waterval kunnen lopen die paar kilometer maakt ook niets meer uit, dus dat doen we! De entreeprijs van 6.50 € per persoon blijkt achteraf wel erg hoog voor wat het is. Onderweg worden we tegen gehouden omdat er film opnames worden gemaakt, tussen de opnames kunnen wij even doorlopen. Foto's gemaakt van de waterval en nog wat drinken. Teruggelopen en dan nog een paar km naar onze B&b, waar we echte Engelse sterke thee krijgen te drinken van Yvonne het omaatje wat deze B&b runt. Douchen en vooral lang voor de spiertjes weer soepel te krijgen. Hill walk tours belt ons om zich te verontschuldigen voor de discommunicatie. Zij hadden het hotel in Laghar wel degelijk geboekt voor 2 dagen. Gelukkig is alles goed gekomen. S'avonds door Yvonne naar het restaurant gebracht. Zij had nog nooit in deze auto gereden. Riemen vast dan maar. Ze brengt ons naar "Plucks of Kilmac" waar we een soepje en fish & chips eten uiteraard onder het genot van een biertje. Kevin de taxichauffeur brengt ons terug. We kunnen de kosten delen omdat er 2 Duitsers mee rijden

We did it! 3 Dagen wandelen met een afstand van meer dan 20 km per dag. Gelukkig geen blessures overgehouden. Zelfs de blarenpleisters zijn niet aangeraakt. We kunnen hier trots op zijn, en we hebben meer dan genoeg gespreksstof verzameld voor de komende jaren om hierop terug te kijken. (en 'n beetje over op te scheppen natuurlijk) Mogelijk smaakt het naar meer van dit soort avonturen, wie weet!

Goed gedaan!🙂🙂

Christine 2021-09-28 08:35:09

heel mooie tocht geweldig

Greet 2021-09-28 09:35:20

Leuk om te lezen!! Mooie foto's

Rianne 2021-09-28 14:01:28

Heel mooi, wij vandaag een etappe Pieterpad gelopen!

Gertie 2021-09-28 15:22:40

mooi avontuur, en mooie prestatie