Op weg naar Rathdrum

Nederland, Veldhoven

Michel gaat dit keer niet met zijn vaste reisbegeleidster Lianne op reis. Michel gaat nu met zijn vriend Gerrit van Acht naar Ierland. Wat gaan we daar doen? We gaan in totaal 6 dagen op pad. De eerste dag is een reisdag op weg naar de aller eerste Bed & Breakfast. Er wordt gevlogen vanuit Eindhoven naar Dublin, dan met de bus naar het centrum van Dublin en tenslotte met de trein naar Rathdrum. Daar worden we opgehaald en de volgende dag starten we met 3 dagen wandelen. De gemiddelde afstand is 16 km per. Het gebied waar we gaan wandelen ligt in de Wicklow Mountains, 80 km ten zuiden van Dublin. Tenslotte hebben nog 1,5 dag over om Dublin te ontdekken.

Drie dagen wandelen met een gemiddelde van 16 km per dag. Dit doe je niet elke dag dus dan was een aantal weken trainen voor wat langere afstanden. Meestal waren dit afstanden van 10 tot en met 15 km. Dat ging voor mij eigenlijk best wel goed en ik ga er vanuit dat dit ook in Ierland goed gaat.
Tassen zijn gepakt, en we zijn ingecheckt

Vroeg wakker, al om 6.15 uit het bedje, scheren douchen, en de tas nog een keer nakijken. Je weet maar nooit of je toch iets vergeet toch? Gerrit en Manon waren netjes op tijd om naar Eindhoven Airport te rijden. Het miezerde een beetje. Aangekomen op het vliegveld bleek het niet druk te zijn en we konden snel door. Lekker nog een paar bekskes koffie gedronken en toen naar de gate. Vliegtuig zat redelijk vol. Ik zat naast een jongen die woonde in Eindhoven maar oorspronkelijk uit Kerkrade kwam.
Aangekomen in Dublin snel de uitgang gezocht en een bus naar Dublin zoeken. De Airport Link bus was opgeheven maar het kostte geen enkele moeite om de alternatieve bus te vinden. Gelijk maar een retour ticket gekocht voor de bus. En toen een kwartiertje gewacht. In Dublin stad aangekomen eerst wat eten. Het werd de burger King voor een dubbele Whopper menu, lekker gezond dus! Even gekeken op Maps waar het station was. Daar heen gelopen en alvast kaartjes gekocht. We hadden nog wat tijd over voor de trein ging en hebben een klein rondje Dublin gelopen. Wat we zagen was al prachtig. Na een tijdje toch al naar het station gelopen en we hebben gewacht tot de trein ging. Reizen is ook wachten daar moet je je niet al te druk over maken. De reis was prachtig, langs de kust liep het spoor. Heel veel watervogels gezien waaronder vele lepelaars. Ook waren er nog verschillende mensen aan het zwemmen in de zee. In de trein zat een wat ouder vrouwtje en die heeft ons de geschiedenis van Ierland en het onderwijssysteem verteld. Aangekomen in Rathdrum stond onze taxi al klaar. Die bracht ons naar de B&B in Drumgoff. Een mooie boerderij met eenvoudige kamers. Goed genoeg voor ons. Aan de overkant was ook een B&B gevestigd met een restaurant. Op het menu stond kalkoen met groente en puree, en dat was lekker. Daarna een Guinness om Ierland te verwelkomen.
Een geslaagde eerste dag
Nu goed slapen want morgen gaan we er tegen aan

lekker genieten Gerrit en Michel. heel veel plezier

Ellen groenen 2021-09-25 09:30:51

Hallo Michel en vriend dat is een uitdaging ben benieuwd hoe het verder gaat veel succes en veel plezier

Greet 2021-09-25 09:48:23

Veel plezier Michel. Nooit gedacht dat jij 'vreemd' zou gaan🤪 Gefeliciteerd met je trouwdag vandaag. Groetjes, Marjo

Marjo 2021-09-25 09:52:31

Leuk, heel veel loopplezier!!

Christine 2021-09-25 10:15:13

Heel veel wandel plezier!

Gertie 2021-09-25 10:33:20

Hele mooie dagen !!!

marijke en jan van hees 2021-09-25 10:57:26

Heel veel plezier en ik ben heel nieuwsgierig hoe jullie reis verder verloopt

Sylvia 2021-09-25 12:04:06

Leuk verslag. Wij zijn jaloers, een klein beetje dan. Maar we gunnen het jou en ook jouw vriend dit van harte. Wel een lang verhaal, straks word je nog het orakel van Dublin. Veel plezier nog in de komende dagen. P.S. We fietsen dadelijk naar Jan en Bianca. groeten uit Veldhoven S.:

Pa en ma 2021-09-25 13:34:14

veel plezier jullie en de groeten van opa Bosch