Grijs en nat

Nederland, Schiphol

Het is een lange vlucht, we stijgen op om 00.15 uur. We krijgen dan nog snel een warme maaltijd met een slaapmutsje (bier en wijn, en een Singapore Sling coctail. Dan snel onder het fleece dekentje.
De vlucht duurt bijna 14 uur, best een hele zit. We slapen hiervan ongeveer de helft.
In de ochtend komt er pas laat een ontbijt, het is iets tussen ontbijt en lunch.
Omelet met kipnuggets, rode saus en spinazie. Rare combinatie!
In de toiletten liggen ook pakketjes met tandenborstel en tandpasta. Dat is wel lekker, even opfrissen.
Als we landen om 7.05 in de ochtend (7 uur tijdsverschil) is het nog donker. We hebben ruim 11.000 km afgelegd.

We moeten erg lang op de bagage wachten. Snel de truien en jassen eruit halen en aantrekken. En dan is er nog tijd voor een koffie met een gevulde koek want we reizen pas na de spits. Bij AH is er een "happy hour" voor koffie. Van 7 tot 10 uur in de ochtend alle soorten koffie 1€. Now we're talking!

Bij de NS is het een puinhoop van jewelste. Heel de perrons vol, maar geen treinen. Er worden veel ritten geannuleerd. Er zullen wel weer blaadjes op de rails liggen of zoiets. Uiteindelijk gaat onze trein wel met 15 minuten vertraging. Bij de NS is het tegenwoordig maar zeer de vraag of je überhaupt op je bestemming aankomt, en hoe laat dan. En dat voor een te hoge prijs.
In de trein bovenin is het gelukkig toch niet druk. In Eindhoven zien we bus 403 naar Oerle net het station verlaten. Nu moeten we een half uur wachten want er gaan nog maar 2 bussen per uur. Toch jammer. Het is koud en nat en guur.
De laatste kilometer lopend naar huis.

Pfff wat een reismarathon. Om 12 uur zijn we thuis, precies 17 uur na vertrek uit Singapore.
Maar wat was het een prachtige reis!
De Filipijnen is echt een droombestemming. Prachtige natuur, veel gezwommen, gesnorkeld, en genoten van het erg blauwe zeewater en de hagelwitte poedersuiker strandjes. We hebben leren scooteren op Siquijor, spookdiertjes ontmoet op Bohol. Lianne heeft haar eerste duik gemaakt in de sardinerun op Cebu.
We zijn langs Robinson achtige eilandjes gevaren, en hebben overnacht op afgelegen strandjes tijdens de Keelooma expeditie. Overal de vriendelijkste mensen!
Het was geweldig!
De 2,5 dag in Singapore zorgde ervoor dat we daar nog wat cultuur op konden snuiven, wat tempeltjes, en de sound & light shows konden bezoeken.
Al met al weer een zeer geslaagde reis! Er ging weinig mis deze keer, alles verliep gewoon prima.
Het grote nagenieten kan nu beginnen!

Welkom thuis na jullie prachtige reis!

Moniek 2023-12-11 20:34:34

Wauw, een geweldig mooie reis hebben jullie gemaakt! Het was weer een genot om 'mee te reizen'.

Monique 2023-12-11 20:46:02

Welkom thuis, gelukkig alles goed gegaan! Nu lekker nagenieten met de foto's en verhalen! En stiekem alweer denken aan een volgende reis....

Inge 2023-12-11 20:53:05

Weer genoten van jullie prachtige reisverhalen. Deze keer was het vooral veel 'vakantie' met al die mooie baaien en snorkelplaatsen. Ben weer benieuwd naar het fotoboek. Alvast fijne feestdagen. Tot gauw een keer.

Marjo 2023-12-11 21:29:22

Dank dat we met jullie mee op reis mochten. Genoten! Weer heel anders dan ik van jullie gewend ben. Onze jongste dochter (21) wil na het zien van jullie plaatjes volgend jaar naar de Philipines (als onderdeel van haar solo back pack tour door Azië) maar zij is dol op strand and oceaan! Qua cultuur en special food ben ik nog wel even benieuwd hoe jullie daarover denken versus rest ZO Azië… welkom thuis en alvast gezellige feestdagen in Oerle 😘

Jolie 2023-12-11 22:32:21

Wat fijn dat ik mee heb kunnen genieten! Prachtige reis. Nu hier de nattigheid in en na genieten!