Terrassen en tuinen

Georgië, Tbilisi

Wat boffen we met dit hotel zeg! Het is echt een pareltje. Mooie houten balkons aan de 1e verdieping, heel nostalgisch. We gaan eerst ontbijten. Het is een nogal minimalistisch buffet(je), niet wat je verwacht in een *hotel, maar het is prima. We gaan op pad. Deze dag hadden we niets gepland. We hadden er een drukke dag van kunnen maken door naar Gori, Mtsketa, of het Davit Gareja klooster te gaan aan de grens net Azerbeidjan. Maar dat doen we niet, we blijven lekker nog een dag hier in Tbilisi, er is nog genoeg te ontdekken.
We lopen eerst naar het Museum of Georgia. Een heel groot museum met vaste collectie en steeds een wisselende. Er zijn twee highlights in dit museum, dat zijn de schatkamer met juwelen en religieuze kunst. De andere highlight is een beeld en geluid show van Italiaanse meesters en klassieke muziek, de expositie heet "Immagica". Op grote schermen worden schilderijen van Botticello, Belotto, Canaletto, Giotto, en Leonardo. Getoond, dan ingezoomd op details, en alle beelden bewegen steeds. Dat gecombineerd met de klassieke muziek is echt supergaaf! We laten het goed op ons inwerken!
Dan lopen we een stuk verder, het is inmiddels lunchtijd geworden. We zijn niet ver van het Tiflis restaurant, zullen we gewoon nog een keer daar gaan zitten op dat heerlijke terras? De knoop is zeer snel doorgehakt!
We nemen beide iets met kip, Lianne kip van de barbecue, Michel een kipstoofpotje met tomaat en knoflook. Hij is er wild enthousiast over. We sluiten af met koffie en pakhlava met ijs. Een soort baklava gebak maar lekkerder, niet die plakhoning overal. We hebben wel 2 uur daar lekker zitten te genieten en onze buik rond gegeten. Kosten 17 euro voor alles inclusief bier, wijn, en water. Georgië is echt veel goedkoper dan Armenië, dat hadden we vooraf echt niet gedacht.
We nemen een taxi naar de botanische tuin van Tbilisi. Deze ligt in een vallei achter het fort. Je moet wel even klimmen om bij de ingang te komen, maar dan heb je ook wat. Prachtige hoge bomen, cypressen laantje, een Japanse tuin, een orangerie, en daartussen bloeiende bloemen. Het is natuurlijk einde van het zomerseizoen, dus er staat niet heel veel in bloei. Maar wat er bloeit is erg mooi. Het is vooral ook erg rustgevend, zo'n tuin. Lekker rustig en genieten van wat je ziet. Vanuit de tuin slenteren we weer terug naar het hotel.
In de avond eten we iets kleins op 't dakterras van ons hotel. We zitten nog vol van de lunch!
Het uitzicht is prachtig.
We gaan nog even de stad in, overal is live muziek. We drinken nog wat biertjes en wijntjes. Tis gezellig op straat. Overal zitten mensen buiten te eten en te drinken.

Leuk weer om te lezen👌

Christine 2019-10-03 21:14:27

Wat een bijzondere reis, echt genieten om met jullie mee te reizen!!