Next stop Siquijor

Filipijnen, Loboc

Op tijd uit de veren, de laatste keer douchen in de buiten douche. Dat is toch altijd weer een unieke ervaring! Een ontbijt van fluffy pancakes en een goed gevulde omelet. Elk een grote mok koffie erbij. Om 8 uur staat Edwin met de taxi klaar om ons naar Tagbilaran te brengen. We doen er bijna een uur over ook al is het nog geen 25km. We nemen de ferry van Apekop travel, wat een naam ook weer! De Nederlandse eigenaar noemt zijn zoon altijd Apekop als hij niet luistert. En zo is die toch wat aparte naam voor de boot ontstaan. De terminal in Tagbilaran ziet er 10x beter en luxer uit dan die op Cebu. Alles strak georganiseerd er is zelfs wifi op de terminal.
De Apekop vertrekt precies op tijd om 10.00 uur. Bijna 2,5 uur later komen we aan in Larena, Siquijor. Een nieuw eiland!
We nemen een tricycle (soort tuktuk) naar ons guesthouse. De rit duurt ruim 30 minuten. We zijn er vroeg maar de kamer is al klaar. Prima kamer wel minder luxe dan ons vorige adresje maar met prima reviews op internet.

We gaan lunchen bij "la Fuego sizzling house". We verbazen ons er over dat het zo goedkoop is. Alle gerechten 99 php 1,70€. Het is prima voor de lunch, nog lekker ook!

Voor morgen hebben we een snorkel tour geboekt bij een luxe hotel. Nu willen ze persé dat we vandaag persoonlijk langskomen om te betalen en iets te tekenen. Dus gedwongen twee extra tuktuk ritjes, wat ook makkelijk morgen of online kan. Echt onnodig maar ja we willen morgen echt die tocht wel maken, dus moet het maar.
In de namiddag genieten we even van het uitzicht op het terras hier. Met een kopje thee in een luie stoel. Helemaal niet zo verkeerd!

Vroeg avond lopen we een kilometer of twee naar het "Dolce Amore" restaurant. Het top restaurant van dit dorp. Overheerlijke fluffy pizza's met super goede vullingen. We nemen allebei een andere en wisselen halverwege. Yummie yummie! Het hotel dat bij dit restaurant hoort ziet er ook niet verkeerd uit, met het mooie verlichte zwembad. Achteraf was dit misschien nog een betere keuze geweest, hoewel stukken duurder. We sluiten af met huisgemaakt ijs in de smaak lemonmeringue. Gelukkig dat we zo'n goedkope lunch gehad hebben!
Dan lopen we terug, de weg is erg slecht verlicht dus we moeten extra goed opletten. De laatste 100 meter begint het ineens te plenzen. Net niet gehaald.... Als het weer droog is kijken we nog even naar de vuurvliegjes in de bomen buiten.Want dat blijft altijd een prachtig gezicht!