Rondje Dublin

Ierland, Dublin

Helaas, het is onze laatste dag in Ierland alweer. Douchen en onze tas inpakken. Daarna ontbijten, een mooi uitgebreid buffet met alles er op er aan. Daarna nog ff alles nakijken, de tassen afgeven bij het hotel, en dan gaan wij een stadswandeling maken die Michel thuis al had geprint. De start van de wandeling is slechts 400 meter verderop dus dat is makkelijk.
De route begint bij het General Post Office, een imposant gebouw het is gebouwd in 1818. Daarna lopen we door een hele lange winkelstraat. Als mannen kunnen wij hier rustig doorlopen zonder de behoefte te hebben een winkel te moeten binnenschieten. Er schijnen 33 miljoen mensen per jaar deze winkelstraat te bezoeken. Lopen langs een paar oude kerken en dan komen we uit bij de Liffey rivier die dwars door de stad loopt. Er zijn diverse ijzeren bruggen waar de "Ha'penny bridge" de bekendste is. Brug over en dan kom je in de kroegenwijk die wij gisteren al hadden bezocht om een paar pintjes te drinken. Het wordt omgeving Tempel Bar genoemd. We vervolgen onze route, het is fris en we snakken naar koffie. Wil je een kleine middel of grote koffie? Wij bestellen het middelste formaat en die is al super groot, en erg lekker!
Daarna vervolgen wij onze route en komen langs de prachtige kathedraal en de City Hall. De zon schijnt fantastisch vandaag dus we hebben echt geluk. De route wordt vervolgd naar Dublin Castle. Het mooiste van wat er in Dublin te zien is. Er wordt in Dublin niet gekeken of het wel mooi bij elkaar past oud en nieuw langs elkaar en soms een spuuglelijke betonmuur langs een monumentaal pand. Onderweg komen wij nog een standbeeld van Molly Malone tegen. Molly Malone is een mytisch personage van Dublin fair city. Het eindpunt van de wandeling komt uit bij het oude Ierse parlement. Een mooie route was het met de meeste hoogtepunten van Dublin
En dan heb je honger. We besluiten naar dezelfde Chinees van gisteren te gaan en eten ons weer veel te vol. Want ja, het is "all you can eat"......... Terug in het hotel aangekomen halen we onze tassen op en gaan naar de overkant voor de bus naar het vliegveld. Daar nemen we nog een pint en wachten op de vlucht. Ook kopen we beiden nog een grote fles echt goede whisky voor thuis in de taxfree.

Deze reis was een bijzondere ervaring en hopen dit vaker te gaan doen in de toekomst!