Vamos!

Spanje, Málaga

Woensdag 3 november, Malaga.
Nog een klein reisje dan, zo aan het einde van het jaar.
We gaan enkele dagen naar Andalusie, in het zuiden van Spanje.
We vliegen van Amsterdam naar Malaga om te beginnen.
Het was vandaag weer 'n hele saaie grijze dag. Mistig, de zon was amper te zien. Koud ook.
Onderweg naar Schiphol met de trein zien we de koeien en schapen in 'n mistig landschap staan. De mist hangt hier en daar heel laag over de weilanden. Een flardje zon, meer niet. Toch heeft het ook zo zijn charmes.
We reizen deze keer met ons drietjes, Ruben - de jongste- die nog bij ons thuis woont gaat ook mee. Voor hem is het de eerste keer in dit deel van Spanje. Wij waren 5 jaar terug al eens in het prachtige Andalusie, en het is beslist geen straf om nog eens terug te gaan. Maar Malaga is voor ons alle 3 nog nieuw.
Enfin, vlotjes door de security op Schiphol. Dan komen we in een deel voor de lowbudget maatschappijen Ryanair en EasyJet. Nog nooit hier geweest. Het oogt hier ook erg minimalistisch, slechts 2 eettentjes en 1 taxfree winkeltje, superklein. Weinig te kiezen dus. We kopen een broodje en drankje, deze zijn echter beslist niet lowbudget. Maar goed dat weet je op 'n vliegveld.
We vliegen om 19.10 eigenlijk maar daar tellen we 20 minuten bij op. De vlucht zit goed vol.
Het is al vroeg donker buiten, en na 2,5 uur vliegen landen we in Malaga. Een supergroot vliegveld! Voor Spanje hebben we een hele lange vragenlijst online ingevuld om de begeerde QR code te verkrijgen. Alleen hiermee mag je 't land binnen. Op zoek naar de Renfe trein, een soort metro. Vanaf het vliegveld in 10 minuten naar Centro-Alameda. En dat voor slechts €2,30! Dan nog een stukje lopen door het prachtig verlichte oude centrum naar ons hotel Dulces Dreams Boutique. Superschattig, een klein hotel boven een taartjeswinkel. Onze kamer ligt op de 3e, en bovenste etage en heet Cupcake. Alle kamers hebben namen van taartjes.
We zijn er moe van. Lekker slapen in de cupcake room, en dan morgen maar eens verder kijken. Buenas noches!

fijne dagen

marijke en jan van hees 2021-11-04 13:25:52

Heb ik je nog gemist 😬 Heel veel plezier geniet ervan en hopelijk wat beter weer als hier 🤗