Dag 17 relaxen aan het water

Verenigde Staten, Val Verde County

Vannacht heb ik prima geslapen, Danny een stuk minder door luid kikkergebrul. Het leek of er een koe in het water lag zoveel kabaal maakte het amfibie. Deze camping is een beetje over zijn hoogtij dagen heen, maar daardoor rustig en op een mooie plek aan het stuwmeer. Tegen half elf rijden we pas weg. We hebben rustig aan gekeuteld en een douche genomen nu we toch full hook-up staan. We weten nog niet waar we de komende twee dagen staan… en de twee nachten daarna staan we in Big Bend, daar is sowieso niets.

Vanaf Camp Wood rijden we over een ranchroad naar Brackettville. Behalve veel ranches zien we helaas ook veel aangereden wild. De gieren hebben hier niets te klagen. We zien veel hertjes, maar ook een javelina, wasbeertje, coyote en andere niet meer te identificeren dieren helaas.

Eenmaal in Brackettville gaan we de US-90 op en deze volgen we tot aan Del Rio. Voor een snelweg eigenlijk een prima weg. Gelukkig geen vierbaansweg waar ik bang voor was. In Del Rio gooien we de tank nog een keer vol, want hierna zal het alleen maar duurder worden. Bij Peter is de brandstof het goedkoopst met $2,99 voor een gallon. Tegen de verwachting in is de brandstof in Texas duurder dan in de andere staten waar we doorheen gereden zijn. Van een oliestaat verwacht je dat niet.
We halen nog wat laatste boodschappen bij de HEB en tot Danny’s grote spijt verkopen ze hier geen sterke drank. Zijn rum is op, dus we gaan op zoek naar een licour store, eenmaal daar rent Danny bijna naar buiten van de prijzen. Ze hebben wat tegen sterke drank in Texas schijnbaar. Een volgende poging bij de Walmart levert ook niet het gewenste resultaat, maar wel vier spijkerbroeken van Levi en Wrangler voor $ 23 per stuk. Da’s nog goedkoper dan de broeken bij Van Cranenbroek die hij altijd koopt voor zijn werk. Omdat we er toch zijn belanden er ook nog vier t-shirts op de stapel en ik geef mezelf wat onderbroekjes cadeau. Scheelt weer een wasje draaien. En nee pa, ik draai ze niet binnenstebuiten 🫢.

Net buiten Del Rio ligt op een half uurtje rijden het stuwmeer Lake Amistad, waar je kunt zwemmen, varen of wandelen. We vinden het een mooie stop voor vandaag. Bij het visitor center krijgen we uitgebreide informatie en we besluiten een campingplekje te zoeken bij San Pedro. Voor $6 mogen we er een nachtje staan.

Als we betaald hebben gaan we bij de oude weg over de Devils rivier kijken. Door de bouw van de dam is de weg geheel onder water komen te staan en is er een nieuwe brug aangelegd. Op het einde van de oude weg is nu een boothelling en een stukje daar vandaan een mooi uitzichtpunt over het water.

Als we op het uitzichtpunt staan en over de rotsen naar het water lopen bevalt het ons hier prima. We zijn helemaal alleen, zetten de stoeltjes buiten, eten een broodje en genieten van het mooie weer en het prachtige uitzicht. Uiteindelijk komen er nog twee auto’s. Een met twee vissers en één met drie jongelui die willen gaan zwemmen. Ik heb ook met mijn voeten in het water gestaan en aan de kant is de temperatuur prima, maar als je wat dieper gaat is het steenkoud. Vanaf onze stoeltjes horen we het gegil als het trio het water in loopt.

Tot een uurtje of vijf vermaken we ons prima aan het water, daarna nemen we nog een kijkje bij de bootramp. We zien in de verte wat watervogeltjes en als we terug rijden naar de campground steken er hertjes over.

We zetten onze camper op z’n plek, er staan slechts drie andere kampeerders. Morgen gaan we bij een andere camping kijken aan deze kant van het water. Een hele drukke, vandaar dat we die om te overnachten vermijden. En we willen de dam zelf zien natuurlijk.

‘s Avonds nadat we gegeten hebben, complimenten aan Danny voor zijn kookkunsten, komen er nog twee kampeerders, maar daar blijft het bij.