Dag 5 dagje Zion NP

Verenigde Staten, Springdale

's Morgens vroeg op pad, klein stukje rijden en we zijn bij de ingang van de South Camping van Zion. We willen rechtsaf maar wat blijkt er staat al een hele rij. Jeetje zo vroeg al en zo'n rij. We moeten achteraan aansluiten en dan is het wachten. De rij verplaatst nauwelijks, dus wij gaan een eitje bakken en ontbijten.
Even later zien we ook onze Nieuw Zeelandse buurtjes, zij sluiten ook aan, maar er staan nog behoorlijk wat campers en auto's tussen ons in. Hij komt een praatje maken terwijl de rij langzaam korter wordt en we opschuiven. Na een poos komt er een ranger aangelopen, hij zegt tegen ons dat wij nog een plekje hebben, maar de rest achter ons niet meer. South campground is vol, wij mogen naar Watchman en kunnen daar een nachtje staan. We krijgen een briefje mee en vertrekken na afscheid genomen te hebben van onze buurtjes. Bij de ingang van Watchman krijgen we het nummer door waar we kunnen gaan staan en als we op ons plekje zijn, horen we van de nieuwe buren, een Nederlands stel, dat deze plek de hele nacht vrij is gebleven. Jammer dat mensen niet komen en dan ook niet het fatsoen hebben om zich af te melden.

Het stel vertrekt vandaag naar Las Vegas om morgen terug naar huis te vliegen, we krijgen een deel van hun vooraad waarvan ze weten dat het toch niet meer op gaat. Dat is aardig, wij hebben nog ruim twee weken te gaan dus dat gaat wel op. We nemen afscheid en lopen naar de shuttlebussen, vandaag willen we in Zion NP gaan lopen. Welke wandeling weten we nog niet maar het wordt gezien het tijdstip geen zware tocht meer. We besluiten morgenochtend naar Observation Point te lopen. Vorige keer hebben we Hidden Canyon gedaan en was met name het eerste stuk best zwaar, maar ik sport sinds drie maanden dus verwacht dat ik nu appeltje eitje boven kom 😅.

Vandaag worden het wat makkelijkere en vlakkere wandelingen, de Riverside trail naar het begin van The Narrows en de Grotto Trail. We eten een ijsje bij de lodge en nemen de bus een klein stukje terug maar stappen uit om van de Pa’rus Trail langs de rivier te lopen. Onder een bruggetje staat een hoogzwanger hertje te grazen. We lopen maar rustig verder want we willen haar niet opjagen. We komen langs South Campground en als we bijna bij het visitor centrum zijn zien we ineens het Nieuwzeelands stel weer.

Ze hadden besloten vandaag in Zion te blijven om te wandelen na onze verhalen. Ze vinden het geweldig maar vermoeiend en zitten nu uit te rusten. Zij heeft ondertussen haar schoenen al uit gedaan. Ze zijn blij dat ze niet weg gereden zijn vanmorgen nadat ze te horen hadden gekregen dat er geen kampeerplek meer was. We gaan bij hen zitten en ze vertellen over hun wandeling. We wensen ze een heel mooie en leuke reis de komende 5 maanden en zijn toch wel iets jaloers. Het duurt nog wel even voor wij met pensioen mogen en zo lang kunnen reizen.

Op de camping aangekomen, gaan we bij het riviertje kijken en ik laat mijn voeten in het riviertje zakken. Nu zitten we aan de andere kant en kijken op de camping van afgelopen nacht.

Na het pootje baden, gooien we de bbq aan en zitten 's avonds buiten na te genieten van de dag. We gaan ook vandaag niet laat slapen, want morgen willen we op tijd bij de shuttlebussen zijn om te beginnen met de wandeling naar Observation Point.