Dag 9 Drake Bay

Costa Rica, Drake Bay

Vandaag hoeven we er niet vroeg uit, geen excursie. We gaan zelf op pad en willen langs de kust de Dake Bay hiking trail volgen naar Playa Cocalito. Dat schijnt erg mooi te zijn. Het is dezelfde kant uit als het park waar we gisteren zijn geweest, maar naar het park lopen is geen optie, dat is meer dan 40 km.

In het dorpje eerst heuvel op, bovenop de heuvel stoppen we bij een klein winkeltje, hier kopen we nog wat drinken en mueslirepen voor onderweg. Veel hebben ze hier niet te koop, maar we hebben niet veel nodig en morgen rijden we weer verder naar een ander gebied van Costa Rica.

De wandeling start voorbij het strand. Het pad gaat over een hangbrug over het lichtgroen water van de Rio Agujitas, op de terugweg spotten we er een krokodil of kaaiman. En dan wandel je in de jungle langs kleine baaitjes met hier en daar nog een hotel en dwars door het Punta Rio Claro National Wildlife Refuge. Het is pad is in totaal 11km lang, maar dan moet je tot aan Playa San Josecito lopen.

Wij geraken tot aan Rio Claro, als je doorloopt kun je dat in 2 uur doen, maar wij stoppen een paar keer onderweg. Onder andere bij een bay waar we twee Ara's spotten in een lage struik, zodat we ze goed kunnen zien. We stoppen om te zwemmen bij Cocalito beach en als laatste op het strandje bij de Rio Claro.

Als we bijna terug zijn, glibbert er nog een slang voor mij over het wandelpad. Gedver, ik heb hier zo'n hekel aan. Danny biedt aan voorop te lopen, die heeft de slang helaas niet gezien. Zo zie je maar smaken verschillen 😜.
We stoppen voor een heerlijke batido en wat lekkers bij Kalaluna Bistro. Het eerste barretje dat je weer tegen komt als je bij Drake Bay bent, het luxe hotel met jachthaven negerend. We hebben in totaal ruim 13 km gelopen.

In het dorp kijken we nog even bij de bootjes die op het strand liggen en gaan de heuvel weer op naar ons hotel. Lekker douchen en weer aan tafel bij de familie Manolo.