Dag 11 San Vito

Costa Rica, San Vito

Vannacht niet zo goed geslapen, wat een hoop herrie van de honden om ons heen. Het lijkt wel of iedereen meerdere honden heeft en die moeten allemaal blaffen tussen 10 uur 's avonds en 7 uur 's morgens.

Als we uit bed zijn maken we ons eigen ontbijtje met een gebakken ei en vertrekken daarna naar de Wilson Botanische Tuin die hier niet ver vandaan ligt. We zijn er gisteren op de heenweg al langs gekomen.

De tuin valt een beetje tegen, ik had veel meer bloemenpracht verwacht en misschien een enkel dier, maar het is vooral veel groen. We klimmen de uitkijktoren op, maar ook vanaf hier zie je voornamelijk groen....
We zien uiteindelijk nog wel een toekan, verscholen achter de bladeren en een vlinder maar dat is het. Voor een park waar het zo rustig is had ik meer vogels en kleine dieren verwacht. Op aanraden van een collega van mij, die hier vorig jaar ook is geweest, kijk ik in en onder elke groot blad op zoek naar een kikker of vleermuisje, maar helaas niets gezien.

We rijden even door het dorp na ons bezoek aan de tuin, maar alles is gesloten, alleen bij het sportveld is het druk. We rijden wat in de omgeving van San Vito rond, maar besluiten later op de middag toch terug te gaan naar de B&B. Er is niet veel te doen.

Op aanraden van de eigenaren van de B&B gaan we eten bij Cascata del Bosco. Een leuk restaurant, ze verhuren ook huisjes, waar je met uitzicht op de mooie tuin kunt eten. Het is nog rustig als we arriveren, er zit alleen een familie met een jongetje te eten. We bestellen ook wat te drinken en eten en genieten van de omgeving. Er staan hier bijna meer bloemen dan in de Botanische tuin 😄.

Terug in ons huisje gaan we binnen wat lezen, Danny doet de tv aan en als de honden beginnen te blaffen is het tijd om te gaan slapen 😡.