Dag 11 een reisdag

Verenigde Staten, Willcox Arizona

Vanmorgen om half 9 uit bed gekomen. Het is nog steeds kil in de camper en ik draai me graag nog een keer om. Danny roept van buiten dat het daar warmer is dan in onze camper. Ik sta daarom ook maar op om me te warmen in het zonnetje. Wat een verademing na de koude nacht.

Ik zet de waterboiler aan zodat Danny een lekkere warme douche kan nemen na de koude nacht. We gaan voor we vertrekken nog even lekker in de zon zitten en tegen 10 uur rijden we weg van de camping.

In Wilcox willen we het vuil water dumpen, wat boodschapjes doen en tanken. Alles lukt wonderwel, behalve het bijvullen van het propaangas. We staan eerst een half uur te wachten tot er iemand komt. Dat maakt niet zoveel uit, ondertussen tanken we de camper af met benzine en lozen het vuil water. Wat wel jammer is dat het vervolgens geen van de medewerkers lukt om onze gastank bij te vullen. Er komen 4 of 5 medewerkers aan te pas, maar niemand krijgt het voor elkaar.

We hebben nog wel een halve gastank dus rijden door. Wellicht dat we in Lordsburg of Silver City nog ergens langs rijden waar ze propaan verkopen. Als we New Mexico in rijden verliezen we een uur. Het is ineens een uur later door het tijdsverschil met Arizona.

In Lordsburg slagen we niet voor propaan of een extra deken, dus hop op naar Silver City. Vandaag is een echte reisdag, we moeten zo’n 323 km afleggen.

We zijn blij wanneer we bij Lordsburg van de interstate (snelweg) af kunnen. We kachelen met 55 mijl (90km) per uur verder.

In Silver City slaan we een bezoekje aan het oude centrum over. Het wordt anders wel erg laat, mede door het uur dat we vandaag verliezen door het tijdsverschil.

Bij Walmart kopen we nog wel snel een deken en vervolgens rijden we door naar de Gila Cliff Dwellings (grotwoningen). Dit stuk weg nr. 15 van 44 mijl ten noorden van Silver City, neemt bijna twee uur in beslag. Maar het is een geweldige weg doordat er zoveel bochten, steil afgronden, mooie vergezichten zijn over de bergen. Het is echt genieten, onderweg zien we weer eens hertjes oversteken. Behalve de drie herten in Chiricahua hebben we nog geen andere gezien deze vakantie. Het wild laat ons deze vakantie een beetje in de steek.

Tegen 6 uur rijden we langs de Forks camping en we besluiten daar te stoppen. Het is vanaf hier nog maar zo’n 10 km naar de ingang van Gila Cliff Dwellings National Monument. We staan met slechts één andere camper op deze natuurcamping. Ons uitzicht is een mooie rotswand en onderaan de heuvel stroomt een riviertje met zowaar nog water.

We sluiten de dag af met een drankje bij de bbq, heel verrassend 😉.

Om 8 uur is het donker en we eten in de camper nog een lekker bakje pistache ijs met een banaan. Die banaan kleurde langzaam meer bruin dan geel dus ook Danny moet aan het fruit vandaag.

In de camper gaan de muziek en de laptop voor het verslag weer aan en Danny worstelt zich door een volgende Sudoku.

Sorry, maar ook vanavond geen internet, het verslag moet dus even wachten tot we weer verbinding hebben om het te kunnen plaatsen.