Dag 4 naar Zion NP

Verenigde Staten, Springdale

Als we wakker worden schijnt de zon en we ontbijten buiten. De buurtjes worden langzaam ook wakker en als we de boel opruimen, gaan zij net ontbijten. We zwaaien vriendelijk en rijden weg.

Voor we Valley of Fire verlaten gaan we naar het visitor center, we lopen naar binnen en ik ga recht op het bord af met de foto van het Gila monster. Zo punt gemaakt, heb ik het toch goed gezien. En het beestje is niet alleen giftig maar schijnbaar ook heel zeldzaam. Dat wij dit monster gisteren gezien hebben voelt nu toch wel heel bijzonder.

We gaan naar Zion vandaag en doen eerst wat boodschappen in Mesquite. Dat valt nog niet mee want waar onze navigatie aangeeft dat er een supermarkt moet zijn zien wij alleen een klein winkelcentrumpje met allerlei kleine zaakjes maar geen supermarkt. Uiteindelijk alsnog een klein supermarktje gevonden een paar straten verderop, maar het houdt niet over. Niet veel verder als we terug op de interstate 15 zijn zien we een reclamebord voor een supermarkt. We keren bij de eerste volgende afslag en komen zo bij Smith's terecht. Een veel mooiere grotere winkel en we doen hier de verse inkopen.

Al met al is het een mooie weg maar met ook een aantal saaie stukken. In St. George tanken we, hier is de benzine goedkoper dan in Springdale. Er moet in St. George ook een AAA kantoor zijn waar ik in eerste instantie graag kaarten wil halen, maar Danny heeft er niet zo veel zin in om weer te gaan zoeken dus rijden we door.

Net na 15.00 uur komen we aan bij de camping in Springdale. Ik vraag het meisje aan de balie of we toevallig morgen ook kunnen blijven, wie weet hebben ze een annulering, maar dat is niet zo. Wel geeft ze aan dat als we rond 13.00 uur hier zijn dat ze dan mogelijk wel een plekje hebben. Maar daar willen we niet op wachten, dan moeten we midden op de dag terug naar deze camping. We rijden door naar onze plek, het blijkt een stukje asfalt met gravel te zijn. Een op en top RV park, niet onze meest favoriete plek, maar wel aan hetzelfde riviertje gelegen als Watchman aan de overkant. Watchman is één van de twee campings van Zion NP zelf. We zien geregeld mensen op grote ronde opblaasbanden voorbij drijven en ook aan de overkant zitten mensen lekker te pootje baden.

Ze hebben hier ook een zwembad maar als we zien hoe druk het is besluiten we om te douche, ons om te kleden en het dorpje in te gaan. We lopen naar het dorpje en drinken lekker wat en bekijken de winkeltjes. We zijn hier al eerder geweest, maar nu lijkt het wel drukker. Tegen de avond lopen we naar de camping terug en Danny gooit de bbq aan terwijl ik een salade in elkaar hussel.

Onze buurtjes komen uit Nieuw Zeeland blijkt als we met haar in gesprek raken. Na het eten komen ze bij ons zitten en dan begint ook hij wat meer te praten. Ze zijn gepensioneerd en trekken nu 6 maanden in Amerika rond. Ze hebben al flink wat pech met hun RV gehad, ondanks dat ze deze van haar neef die in LA woont hebben overgenomen. Maar het is duidelijk dat ze een beetje onvoorbereid op pad zijn gegaan want ze hebben geen idee dat Zion groot genoeg is om meerdere dagen te verblijven. Het zijn reuze vriendelijke mensen maar ze zijn vandaag aangekomen en willen morgen al weer terug naar Hurricane en dan verder naar het Noorden. Als ze horen dat we morgenochtend een plekje willen bemachtigen op de camping in het park, besluiten ze dat ook te doen.

Tegen 22.00 uur nemen we afscheid want we willen morgen om 7.00 uur bij de ingang van de camping staan.