Dag 2 aankomst in Kuala Lumpur

Maleisië, Kuala Lumpur

's Morgens om 7.00 uur landen we op de luchthaven in KL en nadat we de douane door zijn en onze bagage hebben lopen we naar een balie voor een taxi. Via deze balie bestel je een taxi, goedkoper en voor een vaste prijs. De kans dat je teveel betaalt aan het einde van de rit is er niet, wat wel kan gebeuren als je buiten in een taxi stapt.

We rijden met de taxi naar ons hotel, Hotel Equatorial Kuala Lumpur voor de eerste twee nachten. We zullen hier ook de laatste nacht van onze vakantie slapen, als mijn nicht Aprilia uit Indonesië en haar man naar KL komen om ons te ontmoeten.

In het hotel is het nog vroeg als we aankomen, pas tegen negenen, maar we mogen al inchecken en naar de kamer. In de kamer kijken we uit het raam en zien de toppen van de Petronas Towers. Nadat we de wekker hebben gezet, gooien we ons zelf op bed voor een tukje van een uurtje. Zo verslapen we ons niet, maar raken wel de ergste vermoeidheid kwijt.

Na het wakker worden tegen 11 uur, een beetje gesmokkeld 😉, duiken we onder de douche en gaan de stad verkennen. We lopen richting de Petronas Twin Towers voor een bezoek, maar kunnen vandaag niet meer terecht. We bezoeken een mall of twee, echt enorme malls hebben ze hier, en gaan tegen het eind van de middag terug naar het hotel. Even rusten.

's Avonds lopen we nog naar Jalan Alor, een straat waar allemaal foodstalletjes staan. Hier kun je heerlijk eten voor weinig geld. We zien dat de zaakjes allemaal ongeveer hetzelfde verkopen en ploffen daarom gewoon ergens neer. Het smaakt prima, moe maar voldaan lopen we terug naar het hotel. Het is niet laat maar we hebben het gehad voor vandaag, snel ons bed in.