Dag 20 wandeling door Cahuita National Park

Costa Rica, Cahuita

Het is vandaag droog en mooi weer als we opstaan. We gaan eerst een broodje eten bij ons inmiddels vaste adresje, geen rijst en bonen voor ons. We gaan voor een lekker broodje dat we zelf naar keuze kunnen beleggen. Echt heerlijk.

Daarna gaan we naar het Nationale Park dat hier tegen het dorp aan ligt, vanuit ons huisje nog geen 5 minuten lopen. Bij de ingang kun je een vrijwillige donatie doen, maar er is geen verplichte entreeprijs. We doen wat geld in een bus en lopen door. Het strand is hier mooi wit, niet dat grijs zwarte wat je hier aan de kust ook veel ziet. We lopen eerst het wandelpad af door het park, ook aan de andere kant van het park moet een mooi strand zijn.

In het begin is het wat drukker maar als je de rivier over bent wordt het eigenlijk meteen een stuk rustiger. Hoe verder je loopt hoe minder mensen er zijn. Het is een leuk stukje lopen en uiteindelijk komen we aan bij Punta Cahuita en Punta Vargas. Je kunt nog verder lopen naar Puerto Vargas waar het strand ook mooi moet zijn, maar vinden het welletjes. Het is warm en we moeten ook nog terug lopen. We nemen een duik in het water bij Punta Cahuita en gaan daar even op het strandje liggen om op te drogen. We hebben weer onze koeltas bij, dus kunnen wat drinken. Er is hier in het park niets te krijgen, dus alles moet je zelf meenemen.

Op de terugweg als we de rivier weer over zijn besluiten we op het strand tussen de andere mensen een plekje te zoeken. Hier is het veel drukker, bij Punta Cahuita waren er naast ons maar 3 anderen in het water en op het strand.

De zee is hier wel rustiger dan bij Arrecife dus ik ga er ook weer in, maar ook hier kom je de zee niet uit zonder een berg zand mee te nemen. Terwijl we allebei in het water zijn, zien we twee wasberen op het strand op onze spullen af gaan. Danny begint te roepen en probeert het water uit te rennen, maar gelukkig is er een oplettende buurman en die jaagt de beesten weg bij onze spullen. Rennen in de zee, lukt voor geen meter natuurlijk, als de zee je steeds probeert te tackelen.

Als we het beu zijn lopen we het park uit naar ons huisje voor het gebruikelijke ritueel en kiezen we een tafeltje uit bij Ricky's waar we weer eten.

Op weg naar ons huisje, zien we een enorm insect, daar maken we een foto van, je moet wat op zo'n luierdag 😉.