Dag 16 naar Black Canyon of the Gunnison NP

Verenigde Staten, Montrose County

Vanmorgen zijn we eerst naar de waterkant gegaan om te kijken bij de boten die te water worden gelaten. Er waren een aantal bootjes waarmee wordt gevist. Tenminste daar leek het op voor ons. Zelf willen we vandaag naar Black Canyon of the Gunnison National Park dus wij rijden verder.

Bij Montrose halen we nog maar een keer boodschappen en gooien de tank vol. We rijden over hwy 50 richting het oosten en slaan af de 347 op. Het is hier rustig, bij het visitor center van BCoftG bekijken we eerst een film over het ontstaan en de ontdekking van de canyon. De canyon is op het smalste stuk zo breed als een huis.

Nieuwsgierig geworden rijden we de Rim Drive af. Op meerdere plaatsen stoppen we om naar en in de canyon te kijken. Je kan nergens in de canyon afdalen, maar er zijn zat uitkijkpunten. Het ziet er erg onherbergzaam uit en dat is het ook volgens de film uit het visitor center.

Helemaal aan het eind van de drive lopen we naar Warner Point een leuke wandeling om even de benen te strekken, want dit park is met name geschikt om met een auto (of camper) te bezoeken. Er zijn geen echte lange wandelingen te maken.

We zoeken de camping op en gaan eens kijken of we hier plaats hebben, het is hier zo rustig dat we dat deze keer niet meteen bij aankomst hebben gedaan. Diverse loops zijn nog afgesloten, maar er is voldoende plek op de loop die wel open is. Als we aankomen zien we direct hertjes lopen en dat blijft zo de hele avond. Het blijft een leuk gezicht vinden wij, we worden er helemaal blij van.

Morgen gaan we de enige andere weg in het park rijden; de East Portal Rd, die is alleen toegankelijk voor voertuigen tot 22 ft.

Alles bij elkaar inclusief de rim drive hebben we zo'n 70 km gereden vandaag, een lekker rustig dagje.