Dag 9 het eiland Penang verder ontdekken

Maleisië, George Town

Vandaag stappen we in de auto na het ontbijt in het hotel. Ook nu weer meer dan genoeg om te kiezen.

We willen Penang verkennen en zien wat er buiten George Town allemaal te beleven valt. We rijden eerst langs een paar mooie grote tempels, waaronder de Wat Chayamangkalaram met de liggende Boeddha en de Burmese tempel. Best bijzonder om te zien hoe de verschillende religies hier harmonieus naast elkaar leven en bidden.

Als we bij één van de tempels die we deze ochtend bezoeken weer naar buiten lopen, vertelt Danny dat hij is uitgenodigd om te blijven eten. En wat heeft hij gedaan? Hij zegt, "bedankt maar ik heb al ontbeten". Wat een oen, wie weet wat voor bijzondere ceremonie we zijn misgelopen. Het zou toch leuk zijn geweest om een keer mee te eten met mensen bij een tempel. Daar heeft hij niet aan gedacht, jammer maar helaas.

Buiten voor de deur van één van de tempels lopen we nog langs wat stalletjes en kopen we een klein houten hoofdje van een Hindoeïstische godin. Voor bij onze verzameling uit het buitenland. Wij zijn geen souvenierkopers, maar we vinden het leuk om één klein dingetje mee te nemen wat bij het land hoort. Dit hoofdje gaat naast de olifantjes uit Namibië en de kat uit Egypte op de kast in de woonkamer.

We rijden weer verder en komen in een ongelooflijke file terecht richting de Kek Lok Si tempel. De grootste boeddhistische tempel van heel Maleisië. We rijden er aan voorbij, we zien de tempel uit de verte vanuit onze auto, maar we hebben geen zin in die drukte.

We willen een rondje eiland rijden langs stranddorpen zoals Batu Ferringhi en Tanjung Bungah. We stopen 's middags om wat te drinken en en hapje te eten en als we weer bijna bij George Town zijn stoppen we bij een grote mall. Niet zo groot als in Kuala Lumpur maar we kijken of we broeken voor Danny zien. Weer buiten langs de kust zien we een steakhouse. Danny kijkt mij blij aan, even iets anders dan rijst. We gaan op het terras zitten en bestellen beiden een heerlijke steak met friet en salade. Echt westers en we genieten enorm na een week rijst. Het restaurant is zeker voor Maleisische begrippen behoorlijk aan de prijs maar wij nemen het ervan. In Nederland zijn we net zo duur uit als we gaan uiteten.

Na het eten lopen we langs een ijstentje voor een toetje en als we dat op hebben gaan we terug naar de auto. We rijden de laatste kilometers naar het hotel in het donker. Morgen gaan we weer naar het vastenland en het binnenland in de natuur tegemoet.