Dag 4 onze ontsnappingspoging aan de sneeuw

Verenigde Staten, Edmonson County

Vandaag staan we met wat meer moeite op, boven de dekens is het behoorlijk fris. We hebben het niet koud gehad vannacht, de dekens waren warm genoeg, maar ook omdat ik dikke wintersportsokken en thermo ondergoed aan had🥶.

Ik waag me kort buiten om een laatste foto van onze overnachtingsplek te maken en stap daarbij bijna bovenop een naast onze camper geparkeerde auto. Dan zou je denken dat het druk is, maar niets van dat alles. Er staan nauwelijks auto's, deze wilde waarschijnlijk uit de wind staan of zoiets😉. Er ligt een laagje sneeuw, de ijspegels hangen aan de dakrand van de camper en er waait nog steeds een gure wind. Snel weer naar binnen en hop op naar het Zuiden. Net na half negen weg rijden we weg van het parkeerterrein van de Walmart.

Rijdend over de hwy 31 trekken we zuidwaarts richting Mammoth Cave National Park.
De weg loopt parallel aan de interstate, is trager maar wel gezelliger om te rijden. Onderweg besluiten we toch een stuk interstate te nemen, omdat we anders te weinig tijd hebben om langs een particulier oldtimer museum te gaan in Elizabethtown. Het bezoekje aan de Indiana Premium Outlets in Edinburgh slaan we over. Shoppen doen we later nog wel een keer als het warmer is.

Voor we bij Swope's Cars of Yesteryear Museum komen, rijden we langs een AAA kantoor (spreek uit: Triple A) oftewel de Amerikaanse ANWB. We krijgen gratis wegenkaarten mee van de staten Kentucky, Louisiana en Tennessee en maken ondertussen een gezellig praatje met de dames.

Bij het automuseum aangekomen worden we verwelkomd door een jongeman met een beperking die enthousiast een klassieke auto poetst. We lopen tussen de klassieke auto’s en een andere medewerker vertelt uitbundig over de auto’s. Verhalen over Rolls Royce reclames met mosterd (googlen op youtube?!), diverse prijswinnende auto’s en evenementen worden over ons uitgestrooid. Ze werkt hier al heel wat jaren en is super enthousiast. We komen niet weg voor we iets schrijven in het gastenboek en dan wenst de medewerkster ons een fijne vakantie verder.

De eindbestemming voor vandaag komt langzaam dichterbij, dus we stoppen onderweg bij een lokale supermarkt. Een vriendelijke sheriff zwaait naar ons als we langs zijn auto lopen en in de winkel raadt een klant de gebraden kippetjes aan. We gaan overstag en één van de kippetjes belandt in ons winkelkarretje.

Onderweg naar Mammoth Cave zie ik online dat er meerdere kampeerplekken beschikbaar zijn, maar online reserveren lukt niet. We komen net voor half 5 aan en krijgen voor $ 25 plekje 72 toegewezen. Terwijl we optrekken, sluit de ranger het entreehuisje af en vertrekt ook. We zijn de laatste gasten voor vandaag.

Het zonnetje schijnt nog tussen de bomen als we de camper op zijn plekje zetten en binnen peuzelen we het kippetje op. Inderdaad een erg lekker kippetje en er blijft niets van over.

Daarna ga ik weer verder met ons reisverslag en Danny maakt een puzzeltje onder het genot van een drankje en muziekje. Het gehele intermezzo wordt onderbroken door het bezoek van een familie hertjes en daarna zakt de zon weg achter de bomen.

Aan het eind van de dag zijn we weer in een andere tijdzone belandt: Central Time = 7 uur vroeger dan in NL.

Ha ha, die ticketprijzen :)