Dag 9 naar Capitol Reef

Verenigde Staten, Wayne County

Vandaag eerst water lozen bij het dumpstation vooraan op de camping. Terwijl Danny bezig is, stopt een medecamperaar en geeft hem een handvol plastic wegwerphandschoentjes. Dat is nog eens aardig en veel hygiënischer ook. Dat we daar zelf niet aan gedacht hebben, nu staat Danny steeds zijn handen te schrobben. Als de handschoentjes op zijn zelf maar eens kijken waar we deze kunnen scoren. Voor nu hebben we voorlopig genoeg, zoveel heeft de man er ons gegeven.

We gooien de benzinetank nog maar even vol en voor we op pad gaan naar Capitol Reef halen we ook wat boodschapjes. Daar kun je niets kopen, op taartjes na dan, heb ik gelezen op het forum 😋. De winkel waar we terecht komen heeft niet veel soeps, bijna alles uit de diepvries, maar we doen het er mee.

Het is bijna 150 km, niet ver, maar wel een saaie weg. Het eerste stuk tot Hanksville is gewoon doorpezen. Daarna wordt de weg minder recht en wordt het mooier. Net voor de middag komen we aan en we kunnen op de derde loop nog onze camper kwijt. De eerste twee loops lijken allemaal gereserveerd en alles is vol.

Het is rustig op de camping, het zonnetje schijnt dus we gaan eerst even buiten wat eten in de zon, dan kunnen we daarna de scenic drive rijden. We zien ook meteen de eerste hertjes. Ze lopen rond over de camping en knabbelen her en der aan het gras.

De scenic drive is echt mooi, we stappen links en rechts uit en lopen korte stukken. Helaas zijn er een paar routes niet begaanbaar met de camper, maar dat mag de pret niet drukken. Al met al zijn we de hele middag bezig. 's Avonds raken we in gesprek met de overbuurtjes, ook uit Nederland, ze hebben de camper via een Duitse organisatie gehuurd, omdat dat vaak goedkoper is. Een mogelijkheid om te onthouden, want het camperen bevalt ons prima.
Zij komen uit Bryce en zijn daar gisteren weggetrokken omdat het er koud is met sneeuw en alles. Hmm, dat zet ons aan het denken. Bryce is onze volgende stop, we besluiten hier nog een dag te blijven. Er zijn genoeg trails in de omgeving. Morgen gaan we hier lekker wandelen.

De herten komen natuurlijk ook weer op bezoek en we vinden het wel lekker zo'n rustigere dag na alle indrukken van de eerste week.