Dag 21 afscheid nemen van de camper

Verenigde Staten, Denver

We staan op en na het wassen stoppen we alles in onze koffers. Voordat we naar Cruise America gaan willen we eerst onze bagage droppen in het hotel. We komen bij het hotel aan en parkeren de camper, ik loop naar binnen om ons alvast aan te melden. De kamers zijn uiteraard nog niet klaar, maar we mogen wel onze koffers afgeven. De receptioniste zet ze achter in een kamertje en wij gaan weer op pad.

Tegen tien uur zijn we bij Cruise America, Danny rookt nog snel een sigaretje buiten en praat wat met de mensen die net aankomen met een huurcamper. Ik loop het kantoortje binnen. Het Duitse stel staat nog buiten als ik aan de balie wordt geholpen. Terwijl de papieren rompslomp afgehandeld wordt, wordt onze camper nagekeken op gebreken. Ze hebben nog nooit zo'n schone camper retour gekegen, zegt het meisje aan de balie. Verdikkie hadden we de camper dus niet hoeven wassen. Maar hij was zo smerig van de onverharde wegen gemixt met sneeuw en regen, dat we 'm zo niet durfden inleveren.

Ik krijg de getekende papieren terug en het meisje zegt dat ik de borg van $ 500 teruggestort zal krijgen. En daar bega ik een foutje, ik denk in een splitsecond dat we $1.000 borg betaald hebben en er ontstaat spraakverwarring. Eigenlijk vind ik $ 500 minder vanwege een klein sterretje in de voorruit erg veel, maar zij denkt dat ik eerlijk meld dat er schade is. Sterretje in de voorruit, dat hadden ze helemaal niet gezien. Ze gaat terug naar buiten, en ja hoor ontdekt nu ook het sterrertje. Dat is balen, er wordt alsnog een bedrag ingehouden op de borg en ze bedankt ons nogmaals dat we zo eerlijk zijn om het te melden. Het gaat maar om een luttel bedrag maar dat samen met de $30 voor het wassen vinden we beiden toch jammer. Maar goed schijnbaar ben ik goudeerlijk....... 😇

Er wordt nog een taxi voor ons gebeld en we stappen niet veel later in. We willen naar het centrum om daar vandaag rond te kijken. Halverwege de rit vraag ik aan Danny waar mijn jas is. O shit vergeten, die hangt nog in de kast in de camper. Dus de taxichauffeur keert om en tien minuten later staan we weer op de stoep bij Cruise America. De jas wordt inderdaad gevonden in de kast en netjes gebracht. De Duitsers zijn inmiddels ook weg en wij vertrekken voor de tweede keer. De taxichauffeur zet ons af bij de winkelstraat. Volgens mij de enige autovrije winkelstraat van Amerika. Er rijden bussen heen en weer om mensen te vervoeren. Dat doen wij niet, want zo lang is de straat nou ook weer niet dat je 'm niet gewoon kan lopen. Ik heb van te voren op internet gezien dat er een Long Tall Sally in Denver zit, dus daar gaan we eerst heen. Ik heb ooit eerder voor de deur van Long Tall Sally gestaan in Dublin, maar die was toen gesloten. Ben nu dus benieuwd wat ze hebben.

Het is erg rustig in de winkel er is slechts één ander winkelend paar, de vrouw snuffelt de rekken door en hij zit op zijn gemak om zich heen te kijken. Als we binnen komen kijken vier personeelsleden ons aan. Ha een klant, de medewerkers willen meteen helpen. Danny installeert zich naast de man en raakt in gesprek en ik ga de winkel door met een behulpzame medewerkster die meteen naar achteren duikt als ik om een andere maat vraag. Deze winkel is voor lange vrouwen maar 1,90m is toch ook hier wel opzienbarend, dus niet alle broeken zijn lang genoeg. Lang zijn betekent hier toch iets anders dan bij ons 😉.

Een paar broeken, zomerjasje en colbert later staan we bij de kassa om af te rekenen. Dat lukt hier niet met onze bankpassen, Danny wordt de weg gewezen naar de dichtstbijzijnde pinautomaat en inmiddels staat iedereen met elkaar te kletsen. Het is natuurlijk heel bijzonder dat een Nederlandse bij hen in de winkel komt.

Nadat we hebben betaald willen we wat drinken. We duiken niet veel verder een koffietentje in. We staan nog naar de kaart te kijken boven de balie en de drukte om ons heen, als we in het Duits worden aangesproken. De mensen die we eerder ontmoet hebben bij CA zitten hier ook wat te drinken. We mogen bij ze aan tafel komen zitten want er is verder geen plaats. Danny bestelt aan de balie en ik loop alvast mee. De mensen zijn zichtbaar blij om weer eens hun eigen taal te spreken, ze spreken wel wat Engels maar niet zo makkelijk als wij. Nou in dat geval passen we ons aan en gaan ook over op Duits. Fijn hé, als je uit Nederland komt, je kunt bijna met iedereen meelullen 😊.

Jammer dat we van elkaar niet wisten dat we naar het centrum gingen, want in dat geval hadden we een taxi kunnen delen. Zij hebben zich laten afzetten bij een groot hotel in het centrum. Ze hebben de koffers naar binnen gebracht en gevraagd of ze die konden stallen omdat ze vanavond pas vliegen en nog even de stad in willen. De kunst is, zegt de Duitser met een knipoog, een groot hotel te kiezen waar ze niet weten wie gast is en wie niet.

Een tijdje later nemen we afscheid en wensen ze een goede terugvlucht. Wij gaan nog even verder lopen en winkels kijken. Danny ziet niets meer van zijn gading, maar is gisteren goed geslaagd. We gaan nog een bar binnen en bestellen beiden een cocktail, Danny natuurlijk een rum-cola. We proosten op de geweldige vakantie ondanks het mindere weer en weten zeker dat we terug komen.

Tegen 4 uur pakken we een taxi terug naar het hotel. Ik heb gelezen dat er een zwembad is en daarom bij aankomst meteen de zwemspullen uit de koffers opgediept en wij er naar toe. De pret duurt niet lang of we zijn weer terug. Dat zwembad ziet er uit. Bang om eczeem of andere schimmelinfectie op te lopen zijn we meteen omgedraaid en terug naar de kamer gegaan.

Op de kamer maar even een boekje gelezen en Danny tv gekeken voor we iets gaan eten. We hebben schuin aan de overkant een restaurant gespot Vinny's Bar & Grill. Dus we lopen tegen 18.00 uur richting het restaurant. We kunnen gelijk gaan zitten en een vriendelijke jongen stelt zich weer voor en zal ons bedienen vanavond.

Het is er gezellig druk, er zitten een paar gezinnen en de bediening verloopt rustig. Dat is ook wel weer eens lekker, je hebt niet het gevoel dat je meteen van tafel moet als je bord leeg is. We rekenen af en lopen weer terug.

In het hotel meld ik bij de receptie dat we graag met de shuttle om 8 uur naar het vliegveld willen, dus noteert ze dat. In de kamer duik ik onder de douche terwijl Danny nog even tv kijkt. Dat is lang geleden, zeker drie weken. TV kijken bedoel ik, niet douchen 🤣.