Dag 18 na regen komt....middagje strand

Costa Rica, Cahuita

Vandaag begint de dag druilerig en het regent tot het begin van de middag. We blijven de ochtend bij ons huisje, luisteren wat muziek en ik lees weer eens in mijn e-reader, dat is er nog niet echt van gekomen deze vakantie. We gaan als het een beetje opklaart weer een stukje rijden richting Puerto Viejo voor je daar bent is er een weg naar rechts het binnenland in naar Bribri en verder door naar Sixaola bij de grens met Panama. Op de kaart zie ik een klein weggetje dat vlak voor de grens weer richting de kust loopt. Ik wil eens kijken of we zo naar Manzanilo kunnen rijden. Weer eens iets anders dan de kustweg. Daarnaast hopen we dat het tegen die tijd droog is en we nog even aan het strand kunnen zitten. Jammer dat het weer niet echt mee zit en ook morgen voorspellen ze nog regen in de ochtend, pas daarna trekt de regen weg.

We hebben geen haast, we doen rustig aan en gaan op pad na een korte stop bij een supermarktje voor wat te drinken en te snacken. We slaan af van de kustweg richting Bribri en komen nu alleen nog maar lokalen tegen. Geen toerist meer te zien, maar de weg is best mooi door wat heuvels.

Bribri stelt niet veel voor, het is er drukker, maar niet echt de moeite om te stoppen. Vanaf Bribri, zien we voornamelijk plantages. Er hangen over trossen bananen aan een soort kabelbaantjes die langs de weg lopen van de plantages naar wat waarschijnlijk de inpakstations zijn. We kijken goed of we onder weg nog een zijweg zien richting de kust, maar we zien niets. Wel veel huizen die bij de plantages horen, vast voor de medewerkers.

Als we bijna bij de grens zijn hebben we nog geen echte zijweg gezien. We draaien om en hopen alsog een weg te vinden maar zien niets wat er een beetje uitziet als een weggetje. Zodoende komen we ietwat teleurgesteld weer bij Bribri uit. Daar besluiten we om alsnog via de kustweg richting Manzanillo te rijden.

Het is nog steeds niet droog als we daar aankomen dus het strand ziet er niet uitnodigend uit. We lopen even wat rond langs het strand en onder de bomen en gaan dan weer terug. De kustweg loopt dood, dus je moet altijd weer dezelfde weg terug. Voor mensen die altijd verdwalen de ideale vakantiebestemming dus 😎. We eindigen onze rit bij Playa Punta Uva Arrecife, daar gaan we wat drinken bij restaurant Arrecife. We rijden het zandpad nog even helemaal af maar besluiten dat het strand toch het beste is bij het restaurant waar we eerder ook wat dronken.

De middag verloopt verder rustig, dat wil zeggen zo lang je op het strand bent, want man man wat is de zee wild.

Tegen de avond rijden we weer terug naar ons huisje en nemen een lekkere douche om al het zand van ons af te spoelen. Het zit echt overal met die woeste golven 🤣.

Eten doen we weer in Cahuita nu bij Ricky's bar, erg lekker moet ik zeggen. We bestellen natuurlijk nog wat rumcola's en mojito's voor we terug lopen.