2020 Phoenix rondreis gaat niet door!

Nederland, Breda

Het idee om naar Phoenix te gaan is ontstaan in 2018 toen ik bezig was met mijn roadbook voor onze vakantie naar San Francisco in de zomer van 2019.
Begin 2019 ben ik serieuzer de prijzen voor vluchten en campers gaan volgen voor een rondje Arizona en New Mexico. Ik had op dat moment al zoveel moois gezien via Roadtrippers en het AA forum dat ik vrij zeker was dat de volgende camperreis een rondje Phoenix zou gaan worden. Dat alles dus lang voordat we aan onze campervakantie vanaf San Francisco waren begonnen.

Op google flights had ik een aantal flight alerts uitgezet. Op 11 september kon ik twee tickets bemachtigen via Expedia inclusief een hotelovernachting in Phoenix voor € 940. Overstaptijden en vluchttijden prima dus ondanks dat ik nog nog wel enige twijfels had om met BA te vliegen, niet mijn meest favoriete luchtvaartmaatschappij, hebben we geboekt.
In 2009 zowel op de heen- als terugreis veel strubbelingen gehad met deze maatschappij. Kapotte radar boven de Middellandse zee waardoor we terug moesten naar Heathrow, aansluiting gemist in J'burg Zuid Afrika en overgeboekt naar de meest beroerde vlucht ever van Air Namibia richting Windhoek. Terug bagage kwijtgeraakt waardoor we wederom onze aansluiting misten op Heathrow en meer dan 10 uur later pas op Schiphol aankwamen. Maar laten we hopen dat het nu beter gaat, de kans dat het wederom zo slecht gaat moet haast nihil zijn, toch😉 ?

Een parkeerplaatsje geregeld op 14 september via Mobypark bij het Courtyard by Marriott Amsterdam Airport Hotel voor € 78. Goedkoopste optie die ik kon vinden en een goed gevoel bij heb. Geen slechte recensies gevonden.

Dezelfde dag ook een hotel geboekt voor onze laatste nacht in Phoenix. Het Magnuson Hotel Papago Inn in Scottsdale, voor net geen € 82 inclusief ontbijt en de mogelijkheid om gratis te parkeren.
We willen weer een auto huren voor onze laatste twee dagen, omdat we de camper zaterdag's uiterlijk 11.00 uur moeten inleveren en we zondag pas om 19.45 uur terugvliegen. Op die manier hebben we lekker tijd om Phoenix en omgeving te verkennen en waarschijnlijk nog wat te shoppen.

De laatste camping voor we de camper inleveren alvast geboekt. Lost Dutchman State Park heeft een leuke camping, maar schijnt erg druk te zijn. Geen risico nemen voor de laatste nacht en maar lekker een plekje met hook-up gereserveerd voor $30. Onze enige campingreservering deze vakantie, de rest gaat op de bonnefooi. Dit is echter wel handig omdat we dan op 30-45 minuten rijafstand van Cruise America zijn.

20 oktober de knoop doorgehakt en een Cruise America C30 camper geboekt. De prijs was op dat moment lager dan ooit en ik verwacht niet dat het nog veel zal dalen. We betalen voor 22 nachten € 1.580. Op vrijdag (black friday) daalde de prijs nog met €33, dat is jammer, maar het scheelt gelukkig niet al te veel.

27 oktober een simkaart besteld wederom bij Travsim via de Duitse Ebay. € 25 voor 7,5 GB, dacht ik. Ik kom er achter dat het slechts 750 MB is, best een slechte deal, ik dacht 7,5 GB te hebben gekocht. Dezelfde sim die we in San Francisco hebben gebruikt kan ik nu niet meer vinden (was €28 voor 10GB). Ik heb maar een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik de simkaart kan bijladen. Opladen kan inderdaad simpel maar vind ik een te dure optie, na contact met Travsim.

7 december de huurauto een B klasse (Ford Focus) bij Hertz voor $ 91,58 is inmiddels ook vastgelegd, de prijzen veranderden niet dus toch maar geboekt. De goedkoopste optie was boeken via de Poolse website van Hertz. We hebben ook via National ons lidmaatschap bij Hertz geüpgraded naar President's Circle, wie weet levert het een voordeel op bij het afhalen. We halen de auto op bij een locatie van de AAA onderweg van de laatste camping naar Cruise America. Daar zal niet veel keus zijn, maar meestal zijn ze wel erg vriendelijk bij AAA.

12 januari tegen alle principes in nog een campingplekje gereserveerd. Een nacht op Bonita Canyon Campground in het Chiricahua NP voor vrijdag 18 april. Hopelijk mogen en kunnen we er staan. Een plekje gekozen op deze camping waar je eigenlijk maar t/m 29 ft kan staan, maar ach die ene extra foot....

28 januari voor $22,99 inclusief verzendkosten nieuwe sim besteld via eBay bij Amerikaanse aanbieder; USA travel sim AT&T ATT 30 Days unlimited data+ 3000 belminuten.

Gisteren 12 maart 2020 is bekend geworden dat alle vluchten van Europa naar de VS wegens Covid-19 worden opgeschort voor een periode van 30 dagen. Helaas valt onze reis ook in deze periode. Vooralsnog gaat de reis dus niet door 😥.